جمعه, 28 ارديبهشت 1403 Friday 17 May 2024 00:00

نقل از ویژه نامه دوهفته نامه فرصت
شماره 230، 28 شهریور 1398 با عنوان روایت یک مرد


حسین غفوری در سال 1346 در خانواده ای کشاورز در محله اسفریز چشم به جهان گشود. تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در زادگاهش طی کرد. در پانزده سالگی راهی جبهه های جنگ شد تا در قامت رزمنده ای نوجوان، در دفاع از وطن جانفشانی و فداکاری نماید. شهادت دو تن از اقوام نزدیکش، نه تنها در اراده او خللی وارد نکرد بلکه وی را در ادامه این مسیر مصمم تر کرد. حسین به مدت دو سال در میادین جنگید تا در اسفند 1363 در 17 سالگی بر اثر اصابت تیر از ناحیه نخاع جانباز 70 درصد گردید.
ویلچرنشینی برای او، توقف و سکون و یکجانشینی نبود بلکه آغاز راهی جدید بود. راهی که با ادامه تحصیل آغاز می شد و حسین همه مشقات این راه را به جان خرید. وی با صندلی چرخدار به صندلی تحصیل بازگشت و در سال 69 موفق به اخذ دیپلم شد.
عرصه تدریس
همان سال در دانشگاه تهران در رشته حقوق اسلامی پذیرفته شد تا وارد دنیایی جدید از عرصه علم آموزی شده و اهداف خود را در پشت صندلی های دانشگاه ادامه دهد. بعد از اخذ لیسانس، در سال 1376 در رشته تاریخ دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد در مقطع کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل شد و در سال 1380 از پایان نامه خود دفاع کرد.
حسین این بار در قامت یک دانش آموخته وارد عرصه تدریس شد. از سال 78 تا 91 در حوزه های علمیه خواهران مشغول به تدریس گردید و همزمان از سال 80 در دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر در گروه معارف اسلامی بر کرسی استادی دانشگاه نشست که این مسوولیت تا پایان حیات وی ادامه یافت.
عرصه اجتماعی
تا اینجای مسیر گرچه با قَدَم های شکسته اما استوار راهی بزرگ را طی کرده بود اما این مقدار حرکت نمی توانست روح او را اقنا کند. برای همین تصمیم گرفت وارد عرصه جدیدی از حیات خود شده و فصلی دیگر از زندگی خود را بازگشاید. وی در این باره می گوید: "بعد از اینکه اومدم دانشگاه تصمیم گرفتم کم کم وارد مناسبتهای اجتماعی سیاسی شوم که فصل جدیدی از زندگی من بود. البته به خاطر علاقه و شناختی که از مسائل سیاسی اجتماعی داشتم، وقتی متوجه می شدم که تحولات سیاسی اجتماعی را میتونم رصد بکنم خودبخود باعث می شد که وارد این عرصه بشوم و خب به هر حال تاثیرات خاصی را برای ما داشت."
وی در سال 85 در انتخابات سومین دوره شورای شهر خمینی شهر شرکت و با رای مردم به عضویت شورای شهر درآمد تا در قامت ریاست شورای شهر، نائب رئیس و رئیس کمیسیون فرهنگی به همشهریان خود خدمت کند.

عرصه قلم
از سال 88 سکان دار اولین نشریه شهرستان شد تا به عنوان مدیرمسوول دوهفته نامه فرصت به فعالیت رسانه ای بپردازد. او به نقش بی بدیل رسانه در توسعه یک جامعه اعتقاد داشت و از همین روی، صندلی خود را سپر دفاع از رسانه کرد. مسوولیتی که تا پایان عمر وی ادامه داشت.

بازگشت به پارلمان شهری
همزمان در سال 96 در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا شرکت کرد و این بار نیز با اقبال مردمی راهی پارلمان شهری شد تا عهده دار نائب رئیسی آن گردد. پیگیری پساب شهری، پیگیری دریافت مطالبات دانشگاه صنعتی، و ... از مهمترین اقدامات وی در این دوره از شورای شهر است.

شهادت
حسین غفوری سرانجام در 22 شهریور 98 همزمان با ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان، پس از طی یک دوره نقاهت، در اثر عوارض ناشی از جانبازی چشم از جهان فرو بست و به خیل همسنگران شهیدش پیوست.

طلایه داران
نویسنده: حسین غفوری
ناشر: ستارگان درخشان
سال انتشار: 1393
موضوع : یادنامه شهدای اصفریز