جمعه, 21 ارديبهشت 1403 Friday 10 May 2024 00:00


موضوع: دبیرستان صائب همایون‏شهر در تاریخ 26/7/57
دانش‌آموزان دبیرستان صائب همایون‏شهر به دبیرستان رفته و ابتدا مدیر دبیرستان عده‌ای از محصلین را به کلاس‏ها هدایت و مدت یک ساعت نیز در کلاس بوده‌اند در حالی‏که تعداد زیادی از دانش‌آموزان در خارج از دبیرستان اجتماع نموده بودند و هنگامی که دانش‌آموزان از کلاس‏ها خارج شدند شروع به تظاهرات کردند و اعلامیه بزرگی را که روی مقوا و به صورت قطعه شعری نوشته شده و روی دیوار سالن نصب کرده بودند قرائت کردند و معلمین نیز این شعر را می‏خواندند و گریه می‏کردند. در این هنگام مدیر دبیرستان از انجام تظاهرات جلوگیری نمود که با اعتراض و سر و صدای دانش‌آموزان روبرو شد و ناگزیر آ‏نها را به کلاس‏ها نفرستاد و کلاس‏ها تعطیل شد.
نظریه شنبه: مسبب اصلی تعطیل کلاس‏ها و انجام تظاهرات در دبیرستان صائب همایون‏شهر عده‌ای از دبیران هستند که در گذشته جزو شاگردان فضل‌اله صلواتی بوده و در حال حاضر فارغ‌التحصیل شده و در دبیرستان‏های همایون‏شهر تدریس می‏نمایند. این دبیران عبارتند از: سجادیان‌پور (دبیر دینی دبیرستان صائب)- شیخ شبانی، نکوئی‌مهر.
علت اصلی اعتصاب دانش‌آموزان دبیرستان‏ صائب همایون‏شهر دستگیری چند نفر از دانش‌آموزان این دبیرستان به علت شرکت در تظاهرات روزهای 15 و 16 مهرماه جاری می‏باشد.»
منبع:
همان، روز شمار: 26/7/57.