جمعه, 21 ارديبهشت 1403 Friday 10 May 2024 00:00

تاریخ انتشار: ۰۹:۴۳ - یکشنبه ۱۳۹۵/۱۱/۲۴

به گزارش صاحب نیوز به نقل از قلمکده ، ساختمان کمیته امداد شهرستان خمینی شهر تکمیل و با حضور مسئولان افتتاح و به بهره برداری رسید.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان گفت: استان اصفهان حدود 180هزار نفر را تحت پوشش مستمر دارد و با افراد تحت پوشش غیرمستمر به 300هزار نفر می رسند که در قالب چند خدمتی و تک خدمتی به آنها خدماتی ارائه می شود.

وی با بیان اینکه به افراد تحت پوشش مستمر همه خدمات کمیته امداد ارائه می شود، افزود: هزینه جهیزیه، درمان، مسکن و… به افرادی که در دسته افراد تحت پوشش چند خدمتی هستند ارائه می شود.

شیران با اشاره به اینکه مستمری مددجویان پس از چندین سال هیچ گونه تغییری نکرده بود و به تازگی تصمیماتی در این زمینه گرفته شد، اضافه کرد: مستمری هدف اصلی کمیته امداد نیست اما خانواده های تحت پوششی هستند که بیمار سرطانی دارند و حتی این مستمری اندک نیز کافی نبوده و زندگی آنان را با مشکل مواجه می کند.

وی با بیان اینکه شهرستان خمینی شهر و کمیته امداد چند وجه مشترک دارند، تصریح کرد: هر دو مزین به نام امام خمینی هستند، کمیته امداد نهادی انقلابی بوده و مردم خمینی شهر نیز انقلابی و شهیدپرور هستند که رهبر انقلاب در دیدار با مردم استان اصفهان از خمینی شهر به نیکی یاد کردند.

شیران خاطرنشان کرد: مراکز و خیریه های مختلفی در خمینی شهر وجود دارد که نیاز است مجموعه کمیته امداد شهرستان با خیران این منطقه تعامل لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: با پیشرفت جامعه و صنعتی شدن جامعه، هزینه های مردم متفاوت با گذشته است و هزینه های بالایی را برای خانواده ها به بار می آورند و خانواده هایی هستند که با مشکلات درمانی، پیوند عضو و سرطان درگیر هستند که پرداخت هزینه در توان کمیته امداد نیست و نیاز به کمک بیشتر مردم و خیران است.

سیدجواد ابطحی با بیان اینکه کمبودها در کمیته امداد امام خمینی(ره) بسیار است، گفت: مدیریت جدید کمیته امداد کشور در نظر دارد که به افراد تحت پوشش با یاد دادن ماهیگیری به جای دادن صدقات اشتغالزایی را در بین فرزندان مددجویان، زنان بدسرپرست و بی سرپرست بوجود آورد که تحولی را در کمیته امداد شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه درآمدی که حاصل از صندوق صدقات است سیر نزولی پیدا کرده، افزود: این اتفاق به شبهات زیادی که دشمن در فضای مجازی پخش می کند و موارد دیگر برمی گردد که نیاز به فرهنگ سازی مجدد و شفاف سازی برای مردم است.

نماینده مردم شهرستان خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه طرح اکرام باید در شهرستان به صورت جدی تر پیگیری، نهادینه و اطلاع رسانی شود، اضافه کرد: بسیاری از مردم از ابعاد این طرح آگاهی ندارند و لازم است طرح اکرام را در بین مردم معرفی و اطلاع رسانی کنند.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان خیران بسیاری به صورت تخصصی در زمینه های مختلف فعالیت دارند و کمیته امداد باید با جذب و مشارکت خیران مشکلات نیازمندان را برطرف کند، خاطرنشان کرد: مطرح شدن حقوق های نجومی بسیار خوب بود و پاسخ محکمی بر دهان کسانی است که نسبت به کمک نیازمندان و قشر متوسط جامعه اعتراض می کردند و این افراد معترض باید جلوی حقوق بگیران نجومی را بگیرند.

احمد رضوانی ادامه داد: با وجود برخی مشکلات تامین بودجه این ساختمان تکمیل و آماده خدمت رسانی به مردم شد.

وی با بیان اینکه شهرستان خمینی شهر در مجاورت شهر اصفهان به محلی برای حاشیه نشینی تبدیل شده است افزود: بیش از 90هزار مهاجر در این شهرستان ساکن هستند که این حجم مهاجر موجب ایجاد برخی مشکلات فرهنگی و اجتماعی شده است.

فرماندار شهرستان خمینی شهر با اشاره به اینکه وجود مشکلات معیشتی در بین مهاجران نیاز به کمک های نهادهای حمایتی را افزایش داده، اظهار کرد: مشارکت خیران خمینی شهری در عرصه های مختلف از جمله کمیته امداد توانسته بیش از 420خانوار تحت پوشش این کمیته را در خمینی شهر حمایت کند.