شنبه, 29 ارديبهشت 1403 Saturday 18 May 2024 00:00


تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
از وقف «مؤسسه دارالقرآن اهل بیت(ع)» در خمینی‌شهر اصفهان بر حرم مطهر امام هشتم(ع) در چهارمین همایش تجلیل از واقفان و ناذران آستان قدس رضوی رونمایی شد.
به گزارش آستان نیوز، پذیرش این وقف در چهارمین همایش تجلیل از واقفان و ناذران آستان قدس رضوی که در تالار قدس کتابخانه مرکزی حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار گردید، اعلام شد.
پیشنهاد وقف «مؤسسه دارالقرآن اهل بیت(ع)» توسط برادران علی اصغر و رحمت الله سلطانی در خمینی‌شهر اصفهان و رقبات معین آن در اصفهان و خمینی‌شهر به آستان قدس رضوی داده شده بود که این پیشنهاد در یکم دی 1398 در کمیسیون نظارت بر عواید و مصارف موقوفات مطرح و مورد پذیرش قرار گرفت.
این موقوفه شامل شش دانگ عرصه و عیان مؤسسه بزرگ دارالقرآن اهل بیت(ع) به مساحت هزار مترمربع عرصه و با احداث اعیانی به مساحت چهار هزار و 500 مترمربع در چهار طبقه به ارزش تقریبی 500 میلیارد ریال است.
از جمله امکانات این مؤسسه می‌توان سالن ویژه همایش‌های قرآنی، سالن ویژه همایش‌های خانواده، سالن ویژه تفریح و نشاط نوجوانان، سالن بازی بهشت ویژه تفریح و نشاط نونهالان و همچنین 40 اتاق مجهز مخصوص کلاس‌ها، دفاتر و سوئیت‌ها در طبقه اول، دوم و سوم آن و پشت‌بام برای برگزاری صبحگاه و مراسم دعای عرفه اشاره کرد.
این دارالقرآن اهل بیت(ع) وقف شده بر آستان قدس رضوی هم ‌اکنون دارای سه هزار قرآن ‌آموز در سطوح مختلف سنی و قرآنی است و علاوه بر آن، تعداد زیادی قرآن نفیس و خطی از بدو تأسیس از سوی اهل معرفت به آن اهدا شده است.
این واقفان به منظور تأمین هزینه‌های مؤسسه بزرگ دارالقرآن اهل بیت(ع) رقباتی شامل شش دانگ عرصه و اعیان یک واحد کارخانه سنگبری به مساحت 9 هزار مترمربع با چهار هزار مترمربع اعیانی مشتمل بر دو سالن سنگ‌بری با شش دهنه مغازه تجاری دارای دو پروانه بهره‌برداری سنگ گرانیت و چینی و برق 600 کیلووات با پست خصوصی و 4 قله‌بُر به انضمام یک دستگاه ساب نواری، کله‌بُر، طولی‌بُر و... در شهرک صنعتی محمودآباد را بر این مؤسسه وقف کردند.
این واحد کارخانه سنگبری دارای ارزش تقریبی 200 میلیارد ریال است که هم‌اکنون به اجاره واگذار شده است و ماهیانه مبلغ 400 میلیون ریال اجاره از آن اخذ می‌شود.
همچنین قطعه زمین تجاری در میدان گلهای اصفهان به مساحت 340 مترمربع دارای 250 مترمربع پروانه تجاری به ارزش تقریبی 200 میلیارد ریال، از دیگر رقبات وقفی این موقوفه است.