شنبه, 29 ارديبهشت 1403 Saturday 18 May 2024 00:00


تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵

بزرگ ترین دارالقرآن کشور در خمینی شهر 
نشست خبری مدیرموسسه دارالقران اهل بیت (ع) خمینی شهر اصفهان با اصحاب رسانه در سالن کنفرانس این موسسه برگزارشد.
مدیر موسسه اهل بیت(ع)در این جلسه اظهار داشت: کلنگ این مجموعه فرهنگی، در سال ۸۳توسط خیرین،به زمین زده شد ودرسال ۹۶ نیز به بهره برداری رسید .
حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا قربانیان با اشاره به اینکه، این موسسه تنها یک بانی دارد افزود: این مرکزخوشبختانه وابسته به هیچ ارگان و نهاد دولتی نیست و به عنوان بزرگترین دارالقرآن کشور و بزرگترین وقف قرآنی آستان قدس رضوی درطول تاریخ کشور شناخته شده است.
وی ادامه داد: موسسه دارالقرآن اهل بیت(ع) باظرفیت ۲ سالن ۱۵۰۰نفری،۳۰کلاس آموزشی ، سالن اختصاصی بازی کودکان که بهشت نام گرفته است ، دفاتر وسوئیت ،سالن ورزشی امام علی ، موزه قرآن و عترت، مرکز تولید پرچمهای مذهبی وایستگاه صلواتی ثابت آماده خدمت رسانی به قرآن آموزان است.
قربانیان با بیان اینکه مجوز موسسه از دارالقرآن کشور و مجوز تخصصی چند منظوره میباشد اظهارداشت: این موسسه هیچ گونه وابستگی جناحی و سیاسی نداشته و به طور مستقل فعالیت میکند ،و تنها با تکیه بر آرمانهایی بنیانگذارانقلاب اسلامی ومنویات مقام معطم رهبری ،راه خود راپیموده است.
حجت السلام قربانیان از رفتن به روستاهای دور افتاده و آموزش قران به اهالی روستا خبر داد و گفت: به طور تقریبی سالانه بین 100 تا 200 هزار نفر از برنامه های مختلف موسسه دار القران اهل بیت (ع) خمینی شهر بهره می برند .
مدیر موسسه دار القران اهل بیت(ع) خمینی شهر از وجود قدیمی ترین نسخ قرانی در این موسسه خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از 500 نسخه قدیمی قران در این موسسه موجود است که قدیمی ترین آن به 700 سال پیش و زمان ایل خانی بر می گردد.
وی با بیان اینکه همچنین به افرادی که ختم صلوات داشته باشند، اجناس فروشگاه عفاف و حجاب با تخفیف به آنهاداده میشود، گفت: به دنبال آموزش قرانی از هر روش و طریقی به مردم هستیم زیرا که معتقدیم اگر افراد با علم قران آشنا شوند خواه ناخواه از تاثیرات و برکات آن در زندگی و اخلاق منتفع می شوند و شاهد کاهش بد اخلاقی ها ، طلاق، جرم و فساد در سطح جامعه خواهیم بود.
.............
به گزارش خبرنگار تابناک از اصفهان، حجت السلام و المسلمین قربانیان با اعلام اینکه ساخت 110 خانه قرانی در سر اسر کشور از اهداف متعالی موسسه دارالقران اهل بیت (ع) خمینی شهر است.
وی از اجرای طرح های مختلف قرانی برای مردم خمینی شهر خبر داد و گفت: در بخشی از فعالیت های قرانی اقدام به آموزش و اعزام بهترین افراد به خارج از کشور هستیم و حتی مهمان های خارجی به این مرکز می آیند و در مسابقات قرانی شرکت می کنند.
مدیر موسسه دار القران اهل بیت(ع) خمینی شهربا بیان اینکه بیش از 400 جلد قران برای قرائت شهروندان مهیا است، ادامه داد: 30 کلاس آموزش قرانی برای گروه های سنی مختلف از سوی این موسسه دایر است.
..........
به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، حجت الاسلام حمیدرضا قربانیان بیان کرد: از دیگر فعالیت های قرآنی ساخت 110خانه قرآنی در روستاها است و به تازگی یک خانه قرآنی در روستای موشله در شهر الیگودرز ساخته شده و خانه قرآنی در روستای موغان و خانه قرانی در روستای تیرانچی مشغول به فعالیت هستند.
وی افزود: دارالقرآن اهل بیت (ع)جزو مجمع موسسات قرآنی استان اصفهان است و با معاونت ارشاد و همچنین اداره اوقاف و امور خیریه تعاملات خوبی انجام شده است‌.
مدیرعامل دار القرآن اهل بیت (ع) گفت:فعالیت های قرآنی در این مجموعه بر دوقسم آموزشی و فرهنگی است و از طرح های در حال اجرا مکتب خانه قرآنی از سن 3 تا 6 سال است که همراه با بازی و آموزه های قرآنی برای کودکان است.
حجت الاسلام حمیدرضا قربانیان ادامه داد:طرح مدرسه ال قرآن در پایه هفتم و هشتم قرآن است که دانش آموزان ظرف یک سال حافظ قرآن می شوند.
وی اظهار داشت: در طرح استعداد یابی طاها که مراحل و دوره های آن انجام شده در حال حاضر 30نفر در حال یادگیری دوره تخصصی برای اعزام به کشورهای خارجی هستند.
قربانیان افزود: اجرای کارگاه های تخصصی تلاوت که در چند دوره انجام شد و طرح پله پله تا خدا با حضور پانزده هزار دانش آموز انجام شد.
مدیرعامل دار القرآن اهل بیت (ع) گفت: سعی مجموعه دارالقرآن بر این است که دغدغه خانواده ها در بحث آسیب های اجتماعی فرزندان کاهش یابد که مجموعه به شکل نو و زیبایی برنامه ها را ارائه می کند.
قربانیان در بحث اداره دارالقرآن در پایان توضیح داد: در حال حاضر مجموعه دارالقرآن اهل بیت (ع) نیاز به خیر ندارد و این خیریه قرآنی که بزرگترین وقف قرآنی کشور را به آستان قدس رضوی دارد در نهایت این خیریه قرآنی را به آستان مقدس علی ابن موسی الرضا (ع) تقدیم می کند.