جمعه, 28 ارديبهشت 1403 Friday 17 May 2024 00:00


با حضور مسئولین سازمان انتقال خون کشور، استان، مسئولین شهرستان و تعداد زیادی از خیرین شهرستان، مرکز ثابت انتقال خون شهرستان خمینی شهر افتتاح و به بهره برداری رسید .
مرکز انتقال خون خمینی شهر رسما افتتاح شد
پنجشنبه, 09 مهر 1394
نویسنده : سید محمدرضا ابطحی
ا حضور میر عامل سازمان خون کشور: پایگاه خیرساز انتقال خمینی شهر افتتاح وبه بهره برداری رسید
ظهر امروز با حضور مسئولین سازمان انتقال خون کشور ، استان ، مسئولین شهرستان و تعداد زیادی از خیرین حامیان مالی مرکز ثابت انتقال خون شهرستان خمینی شهر افتتاح وبه بهره برداری رسید .
دکترعلیرضا پور فتح اله در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شهرستان خمینی شهریکی از شهرستان نمونه و پیشتاز در تغییر حرکت غلط قمه زنی به اهداء خون در ایام محرم و مخصوصا در روز عاشواء وتاسوعا می باشد گفت: مسئولین ستاد خون شهرستان در سه دهه گذشته تلاش زیادی برای تداوم این حرکت فرهنگی و معنوی از خود نشان دادند و در این رابطه کارنامه درخشانی را از خود به یادگار گذاشتند .

وی با بیان اینکه از سال گذشته طرح نذر اهداءخون به عنوان یک حرکت مردمی و ملی را در دستور کار داریم گفت: خمینی شهر از سه دهه گذشته در اجرای این طرح ملی و پیوند اهداء خون با ایام ومناسبتهای مذهبی پیشگام بوده است .

رئیس سازمان انتقال خون کشور با بیان اینکه سازمان انتقال خون وظیفه دارد تا حد توان در تامین خون کشور اقدامات لازم را انجام دهد گفت: به دلیل تامین مدوام خون کشور ما وظیف داریم در مناسبتهای مذهبی و مخصوص ایام محرم اقدام به اجراء طرحهای خون گیری شرایط اهداء خون را برای اهداء کنندگان و عزداران حسینی فراهم کنیم .

پور فتح اله با اشاره به اینکه در تفاهم نامه ای با دولت عراق تلاش داریم برای استفاده طرح نذر اهداء خون درکشور عراق مخصوصا در ایام محرم و اربعین اجراء خواهیم کرد گفت: امیدواریم با حمایت مسئولین دولت عراق و حرکت های مردمی با الگو برداری از مردم خمینی شهر این طرح به عنوان یک حرکت ملی در کشورعراق اجراء کنیم.

وی با اشاره به حمایت های بی نظیر خمینی شهری در کمک به ساخت پایگاه دائم انتقال خون شهرستان و تامین تجهیزات لازم وارد عمل شدند گفت: امکانات و تجهیزاتی امروز در خمینی شهر افتتاح وبه بهره برداری رسید با امکانات ما در تهران مطابقت می کند و این نشانه همت و عزم خیرین و مسئولین و مردم خمینی شهر در تدام طرح نذر اهداء خون دارد .

وی با بیان اینکه ما هم وظیفه داریم از این حرکت خیرین در خمینی شهر حمایت کنیم گفت: تلاش می کنیم تا بتوانیم جایگاه اهداء خون مردم و خمینی شهر را با رفع موانع و مشکلات موجود درسطح کشور حفظ و ارتقاء بخشیم .

مدیرعامل ستاد اهداء خون شهرستان در این مراسم با اشاره به اینکه از سال 60 در یک حرکت فرهنگی و ارزشی و باهدف جای گزین شدن خون گیری با عمل قمه زنی با تشکیل ستاد مردمی اهداء خون شهرستان با اهداء 175 واحد در روز تاسوعا وعاشواء به صورت موقت ستاد خون شهرستان خمینی شهر شروع به کار نمود گفت: در دوران دفاع مقدس در ایام محرم و ستادهای مردمی اهداء خون اقدام به خونگیری از مردم خمینی شهر می نمودند که از زمان تا کنون هرساله این طرح اجراء می شود و با استقبال بی نظیر تاهداء کنندگان خون در خمینی شهر ادامه دارد .

محمد رضا رضائی با تاکید براینکه در طول 34 سال گذشته با استقبال مردم خمینی شهر اهداء سه الی سه هزار پانصد واحد خون در سطح استان وکشور بی نظیر بوده است گفت: با گذشت زمان با حمایت مسئولین استان و شهرستان با دائر نمودند 7 مرکز موقت ویا در سطح مراکز درمانی شهرستان این حرکت مردمی تداوم پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه به دلیل کمبود امکانات و تجهیزات ما هرساله از گرفتن خون تعداد زیادی از مردم معذوریم و در صورت وجود امکانات و تجهیزات می توانیم در روزهای عاشوراء و تاسوعا تا 5 هزار واحد از مردم خون گیری کنیم گفت: در سه دهه گذشته تاکنون دغدغه مسئولین ستاد اهداء خون شهرستان واستان دائرنمودند پایگاه خون ثابت و دائم درخمینی شهر بود در سال با حمایت اعضاء شورای شهر وشهردار سابق زمین فعلی در حدود 200 متر پایگاه خون در اختیارستاد انتقال خون شهرستان واستان قرار گرفت .

رضائی در ادامه گفت: درحدود سه سال گذشته با حمایت های مالی وهمت خیرین شهرستان از جمله حاج آقا صمدی اعتبار ساخت با هزینه ای بالغ 7 میلیارد ریال برای ساخت این مجموعه در چهار طبقه و امکانات مختلف ساختمانی اعم از بخش اداری ، خون گیری ، مخزن وبانک نگهداری و محل اسکان پزشک ساخته شده است .

وی با بیان اینکه خیرین زیادی ازاقشار مختلف از جمله مجامع امور صنفی ، اتحادیه های صنفی صاحبان سنگ شهرک محمود آباد درساخت این مجموعه همیاری مالی برای تامین تجهیزات این مرکز داشتند .

وی با تشکر ازحمایتهای معنوی و مالی اعضاء شوراری شهر دوره سابق و فعلی و شهرداران سابق و فعلی کمک زیادی به مسئولین ستاد خون شهرستان داشتند گفت: مهتمترین مشکلی که ما در مراحل اولیه روبرو هستیم تامین نیروی اانسانی و پزشک این مجموعه می باشد .

وی خطر نشان کرد: با حمایت مسئولین دانشگاه علوم پزشکگی و شبکه بهداشت و در مان در حال به صورت موقت یک نفرپزشک و یک نفر پرستار در این مجموعه مشغول به کار شده اند گفت: درخواست ما تامین نیروی انسانی و جذب نیرو دائمی از طریق سازمان انتقال خون کشورو استان داریم .

وی در انتها از مسئولین سازمان انتقال خون استان از جمله مدیر کل سابق همکاری زیادی ما درسه دهه گذشته برای تدام حرکت مردم انتقال خون شهرستان داشتند تقدیر وتشکر نمود.

بانک انتقال خون نیاز این شهر است
امام جمعه در این مراسم ضمن اشاره به ضرورت احداث چنین مکانی در شهر افزود: دو سه سال قبل شنیده بودم افرادی به دنبال احداث این مرکز هستند و بانک انتقال خون نیاز این شهر است. در محرم خیلی ها دوست دارند خونشان را در راه امام حسین (ع) به مجروحین بدهند. عاقلانه این نیست که خونمان را به زمین بریزیم و بسیاری از مجروحین و درمانده های داخل و حتی خارج از کشورهای دیگر نیاز به خون داشته باشند.
آیت ا... رحیمی ضمن بیان این که مردم لازم نیست فقط تاسوعا و عاشورا خون شان را اهدا کنند، افزود: در این دو روز، خون دهی زیاد است. درست است که در بانک نگهداری می شود ولی زمان نگهداری اش کوتاه است.

نهالهایی که کاشته شده...
شهردار نیز در سخنان خویش به حرکت های خوبی که خیرین در خمینی شهر انجام می دهند اشاره و خاطرنشان کرد: نهال هایی که کاشته شده روز به روز در حال به بار نشستن است که نمونه اش افتتاح مرکز انتقال خون است.
حاج حیدری همچنین از تلاش های مهندس شرفا و شورای سوم به خاطر در اختیار قراردادن زمین این مجموعه تشکر کرد و افزود: شورای چهارم بلافاصله مغازه روبروی این مکان را با مبلغ بیش از صد میلیون تومان خریداری کرد. همچنین با مصوبه شورای شهر مبلغی به این مجموعه کمک کردیم و بحث مجوزها نیز به نتیجه رسید و اختلاف مالکیتی که با همسایه وجود داشت حل شد.
وی از تلاش های پروفسور میردامادی در خیریه ولی عصر(عج) و مدرسه سازی آقای داورپناه به عنوان مثال هایی از کارهای خیرین خمینی شهر یاد کرد و گفت: خیابان های 17 شهریور و سفیر امید را قبل از محرم افتتاح می کنیم. میدان صفاییه، خیابان باغبان و پاساژ داخل دوشنبه بازار نیز در آینده نزدیک به نتیجه خواهند رسید.

در این مراسم فرماندار ضمن اشاره به روند مثبت کارهای عمرانی و خدماتی که در شهرستان در حال اجراست افزود: این امر خیر به همت جناب آقای صمدی با همت عزیزانمان در شهرداری، شورای وقت، شهرداری و شورای کنونی انجام شده است و افراد دیگری در ادارات و اصناف و ... در این موضوع کمک کرده اند.
رضوانی همچنین گفت: زمانی که خیرین و مردم یک شهرستان همت می کنند و چنین ساختمان با عظمتی را در بهترین جای شهر می سازند انتظار می رود که در تامین امکانات و نیرو به آن کمک شود. این ساختمان با حدود 700 میلیون تومان هزینه آماده شده و ان شاء ا... سریعا راه اندازی شود.
وی از مدیرکل انتقال خون خواست تا با تامین امکانات این مجموعه، بانی راه اندازی خوب و قوی این مرکز باشد.

تصور می کردند این مرکز دست نیافتی است
در این مراسم نماینده مردم در مجلس با اشاره به کارهای خوبی که در سطح شهر در حال انجام است و با یادآوری شعار امسال یعنی همدلی و همزبانی بیان کرد: هیچ دغدغه ای به غیر از ارتباطات سازنده بین ما ]مسؤولان[ در تفکرات مردم نیست و به حمدا... در شهرستان خمینی شهر این شرایط فراهم است. امروز روز خوبی برای خمینی شهر است و یکی از آرزوهای بلندمدت شهرستان که خیلی ها فکر می کردند دست نیافتنی است افتتاح خواهد شد.
صرامی با اشاره به کمک خیرین خمینی شهری افزود: سبدهای دولتی نسبت به خیرین صفر است. یعنی هر چقدر هم که دولت تزریق کند به پای خیرین نمی رسد.
وی با اشاره به اینکه یکی از شهروندان خمینی شهر به نام محمد مجیری با 253 بار خون دهی رکورددار این امر است افزود: چنین ظرفیت هایی در خمینی شهر وجود دارد. در این شهر همه چیز فراهم است، شهرستان خمینی شهر پایتخت گل شب بوست؛ خمینی شهر را به عنوان کریدور علمی ایران می شناسند؛ بیش از 67 قرض الحسنه دارد که هیچ جای ایران این گونه نیست. خمینی شهری ها در کارهای دینی و انقلابی و مذهبی همگام هستند.
صرامی همچنین از دکتر پور فتح ا... خواست سرمایه گذاری فکری و با قابلیت اجرا در خمینی شهر درخصوص پالایش بانک خون انجام دهد.

خمینی شهر الگوی کشوری است
در ادامه مدیرکل انتقال خون استان ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع مردم معتقد خمینی شهر اذعان داشت: از آن جایی که تکیه بر منابع دولتی خیلی سخت شده است می طلبد که خیرین و تمام مردم در این راستا کمک کنند و خمینی شهر یکی از مصداق های بارزی است که در امور خیر شرکت می کنند. به هر حال زحماتی که کشیده شده می تواند به عنوان یک الگوی کشوری ارائه شود.
زینعلی افزود: تا به حال دغدغه ساختن یک بنا را داشتیم اما از این به بعد همت تک تک مردم خمینی شهر را می طلبد که برای اهدای خون مراجعه کنند. تمام سعی سازمان انتقال خون بر این پایه استوار خواهد بود که این مرکز پویا و فعال به کار خود ادامه دهد و روز به روز شاهد گسترش باشیم و مردم به این مرکز مراجعه بیشتری داشته باشند.

دکترعلیرضا پور فتح اله مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شهرستان خمینی شهر یکی از شهرستان های نمونه و پیشتاز در تغییر حرکت غلط قمه زنی به اهداء خون در ایام محرم و مخصوصا در روز عاشوا وتاسوعا می باشد گفت: مسئولین ستاد خون شهرستان در سه دهه گذشته تلاش زیادی برای تداوم این حرکت فرهنگی و معنوی از خود نشان دادند و در این رابطه کارنامه درخشانی از خود به یادگار گذاشتند.
وی با بیان اینکه از سال گذشته طرح نذر اهداءخون به عنوان یک حرکت مردمی و ملی را در دستور کار داریم گفت: خمینی شهر از سه دهه گذشته در اجرای این طرح ملی و پیوند اهداء خون با ایام ومناسبتهای مذهبی پیشگام بوده است .
وی با اشاره به حمایت های بی نظیر خمینی شهریها در کمک به ساخت پایگاه دائم انتقال خون شهرستان و تامین تجهیزات لازم گفت: امکانات و تجهیزاتی که امروز در خمینی شهر به بهره برداری رسید با امکانات ما در تهران مطابقت می کند و این نشانه همت و عزم خیرین و مسئولین و مردم خمینی شهر در تداوم طرح نذر اهداء خون است.
اهدای خون در خمینی شهر بی نظیر است
مدیرعامل ستاد اهداء خون شهرستان در این مراسم با اشاره به اینکه از سال 60 در یک حرکت فرهنگی و ارزشی و باهدف جایگزین شدن خون گیری با عمل قمه زنی با تشکیل ستاد مردمی اهداء خون شهرستان با اهداء 175 واحد در روز تاسوعا وعاشورا به صورت موقت ستاد خون شهرستان خمینی شهر شروع به کار نمود گفت: در دوران دفاع مقدس و در ایام محرم ستادهای مردمی اهداء خون اقدام به خونگیری از مردم خمینی شهر می نمودند که از آن زمان تاکنون هرساله این طرح اجراء می شود و با استقبال بی نظیر اهداء کنندگان خون در خمینی شهر ادامه دارد .
محمدرضا رضایی با تاکید براینکه در طول 34 سال گذشته با استقبال مردم خمینی شهر اهدای حدود سه هزار و پانصد واحد خون در سطح استان وکشور بی نظیر بوده است گفت: با گذشت زمان با حمایت مسئولین استان و شهرستان با دائر نمودن 7 مرکز موقت و یا در سطح مراکز درمانی شهرستان این حرکت مردمی تداوم پیدا کرد.
وی با بیان اینکه به دلیل کمبود امکانات و تجهیزات، هرساله از گرفتن خون تعداد زیادی از مردم معذوریم و در صورت وجود امکانات و تجهیزات می توانیم در روزهای عاشوراء و تاسوعا تا 5 هزار واحد از مردم خون گیری کنیم گفت: در سه دهه گذشته تاکنون دغدغه مسئولین ستاد اهداء خون شهرستان واستان دائرنمودن پایگاه خون ثابت و دائم درخمینی شهر بود.
رضائی در ادامه گفت: درحدود سه سال گذشته با حمایت های مالی وهمت خیرین شهرستان از جمله حاج آقا صمدی اعتبار ساخت با هزینه ای بالغ بر 7 میلیارد ریال برای ساخت این مجموعه در چهار طبقه و امکانات مختلف ساختمانی اعم از بخش اداری، خون گیری، مخزن و بانک نگهداری و محل اسکان پزشک ساخته شده است .
وی با بیان اینکه خیرین زیادی ازاقشار مختلف از جمله مجامع امور صنفی، اتحادیه های صنفی، صاحبان سنگ شهرک محمود آباد درساخت این مجموعه و تامین تجهیزات آن همیاری داشتند.
رضایی با تشکر از حمایتهای معنوی و مالی اعضاء شورای شهر دوره سابق و فعلی و شهرداران سابق و فعلی که کمک زیادی به مسئولین ستاد خون شهرستان داشتند گفت: مهمترین مشکلی که ما در مراحل اولیه روبرو هستیم تامین نیروی انسانی و پزشک این مجموعه می باشد.
گفتنی است در این مراسم 13 میلیون تومان توسط خیرین خمینی