شنبه, 29 ارديبهشت 1403 Saturday 18 May 2024 00:00

اعلام صدور پروانه مجمع خیرین قرآنی «ثقلین» مهمترین خبری بود که در شانزدهمین مجمع عمومی اتحادیه تشکلهای قرآنی شهرستان خمینی شهر مطرح گردید.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین در این مجمع عمومی مدیرعامل اتحادیه تشکلهای قرآنی خمینی شهر ضمن ارائه گزارش فعالیتها گفت: مجمع خیرین قرآنی شهرستان با نام «ثقلین» پروانه رسمی خود با شماره 305 سازمان ثبت اسناد تحویل گرفت.
دکتر سید محمد مهدی ابطحی ادامه داد: مجمع خیرین قرآنی دو سالست که کار خود را آغاز کرده است. وی گفت: وظیفه اصلی مجمع کمک به مجموعه ها و محافل قرآنی سطح شهرستان بر اساس نیاز آنان می باشد.
وی اظهار داشت: حدود 90 تشکل و محفل قرآن در این اتحادیه پرونده دارند و تعدادی نیز در شرف تشکیل پرونده اند.
استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: البته محافل و مراکز قرآنی شهرستان بیش از این تعدادست که از همه آنها درخواست می شود با مراجعه به دفتر اتحادیه واقع در بلوار آیت ا... طالقانی، کوچه7، طبقه فوقانی قرض الحسنه ثامن الأئمه(ع) و تکمیل فرم به عضویت اتحادیه تشکلهای قرآنی خمینی شهر درآیند و از مزایا و برنامه های موجود بهره مند گردند.
دکتر ابطحی با بیان اینکه اتحادیه تشکلهای قرآنی نوکری قرآنیان را می کند، تصریح کرد: اعضای اتحادیه شاید نتوانند از تک تک مراکز و محافل قرآن بازدید کنند ولی از تشکلها تقاضا داریم خودشان با اتحادیه ارتباط داشته باشند و تغییرات برنامه ها یا نقاط ضعف تشکل خود را اطلاع دهند. ان شاءا... اتحادیه در حد توان مشکل را حل خواهد کرد.
در ادامه مهندس سید ابوالفضل موسوی زاده مدیر جامعه قاریان و حافظان و رابط اتحادیه مؤسّسات قرآنی استان با تشکلهای قرآنی شهرستان، به معرّفی مؤسّسه مهد قرآن کریم و جامعه قاریان و حافظان خمینی شهر و اتّحادیه مؤسّسات قرآنی مردم نهاد استان اصفهان پرداخت.
پخش نماهنگ فعالیتهای قرآنی شهرستان، ارائه نظرات، انتقادات و پیشنهادها توسّط حضار، انتخابات هیئت مدیره و بازرس اتحادیه از دیگر برنامه هایی بود که در این مراسم انجام گرفت.
لازم به ذکرست شانزدهمین مجمع عمومی اتّحادیه تشکلهای قرآنی شهرستان خمینی شهر شامگاه سه شنبه 14 دی 1395 با حضور نمایندگان 65 تشکّل قرآنی و با میزبانی مؤسّسه مهد قرآن کریم و جامعه قاریان و حافظان در مرکز تخصصی حفظ قرآن حضرت محمّد(ص) برگزار شد.