یکشنبه, 23 ارديبهشت 1403 Sunday 12 May 2024 00:00

فارس: شروع فعالیت شما در رشته تیراندازی با کمان از چه زمانی بوده است ؟
طاهری: فعالیت رسمی خود در رشته تیراندازی را از سال 1386 و در شهر اصفهان در حضور اساتید مطرح این رشته آغاز کردم. قبل از اینکه وارد رشته تیراندازی با کمان بشوم، در رشته بسکتبال فعالیت می‌کردم اما به دلیل این‌که در آن بازه زمانی شرایط ورزش‌های گروهی و به‌ طور کلی کار تیمی در کشور را نامساعد دیدم، علاقه‌مند به حضور در رشته‌های انفرادی شدم که در ابتدا سعی کردم به پینگ‌پنگ روی بیاورم ولی پس از مدتی به ورزش تیرکمان علاقه‌مند شده و به آن پرداختم.
فارس: چه عاملی باعث موفقیت شما در این رشته شد؟
طاهری: در اینکه در رشته تیر و کمان استعداد خاصی داشته باشم، تردید دارم و فکر می‌کنم بیش از آن‌که در این رشته استعداد مهم باشد، جدیت و پشتکار در پیشرفت در این ورزش مهم است.

فارس: از چه زمانی به تیم ملی فکر می‌کردید؟
طاهری: واقعیت آن است که زمانی که شروع کردم، قصدم آن بود که در سطح شهر اصفهان حائز رتبه شوم؛ ولی بعد از کسب رتبه در شهر به استان فکر کردم و به‌ مرور زمان به مسابقات کشوری و تیم ملی و مسابقات جهانی رسیدم و این نبود که در همان روزهای اول قصد یک طی کردن راه صد سال را در یک شب داشته باشم، زیرا در ابتدا توقع کم است و به‌ مرور زمان با پیشرفت در مقاطع مختلف انتظارات از انسان بالا می‌رود.
فارس: چه زمانی به تیم ملی رسیدید و تا الان چه افتخاراتی کسب کرده‌اید؟
طاهری: من در بازه‌های مختلفی به تیم ملی آمدم و در مقاطع مختلف دعوت شدم و به دلیل مشکلات شخصی که داشتم به‌طور مستمر در اردوهای تیم ملی حضور نداشتم؛ ولی تمامی ورودی‌های که به تیم ملی داشتم با مسابقات انتخابی بوده و به دلیل این وقفه‌ها نمی‌توان به‌طور دقیق گفت که چند سال است در تیم ملی مشغول هستم ولی شروع کار من در تیم ملی از سال 93 بوده است.
فارس: چه هدفی در این ورزش دنبال می‌کنید؟
طاهری: همه ورزشکاران دوست دارند روزی قهرمان المپیک بشوند ولی از آن‌جایی‌ که رشته ما (کامپوند) المپیکی نیست، هدف من قهرمانی در مسابقات جهانی است که من تا کنون موفق به کسب مدال برنز جهان شده‌ام که در تاریخ تیراندازی باکمان ایران بی‌سابقه بوده و امیدوارم روزی مدال طلای قهرمانی جهان را نیز به دست آورم.
فارس: مهم‌ترین مشکلات تیراندازی باکمان در سطح استان و کشور چیست؟
طاهری: به‌ طور کلی مشکل اساسی در حوزه ورزش مسائل مالی است و در داخل استان اصفهان نیز این مشکلات مالی وجود دارد ولی در حوزه مدیریتی مشکلی در سطح استان وجود ندارد و مسؤولان هیأت کمک‌های خوبی انجام می‌شود.

فارس: در حوزه امکانات سخت‌افزاری و وسایل و ابزار تیراندازی مشکلی وجود دارد؟

طاهری: تجهیزات و وسایل رشته تیراندازی باکمان از کشورهای آمریکا و کره وارد می‌شود که در مقطعی به دلیل اعمال تحریم‌ها مشکلاتی به وجود آمده و رسیدن این ابزار به دست ما نیازمند وقت و هزینه زیادی بود و در این میان دلال‌ها نیز سو استفاده زیادی می‌کردند که مشکلات آن فقط و فقط متوجه تیراندازها می‌شد؛ در کل از لحاظ تهیه تجهیزات این وظیفه فدراسیون و وزارت ورزش است که آن‌ها را تهیه کند، ولی در شرایط فعلی فدراسیون به دلیل داشتن مشکلات مالی توانایی انجام آن را ندارد.
فارس: به عنوان سؤال آخر، الگوی ورزشی شما کیست؟
طاهری: راجر فدرر قهرمان معروف رشته تنیس را به عنوان الگوی ورزشی خود می‌دانم.