پنج شنبه, 20 ارديبهشت 1403 Thursday 9 May 2024 00:00

سه شنبه, 07 آبان 1392
به مناسبت عیدسعید غدیر اولین کتابخانه دیجیتال مخصوص خواهران در کتابخانه فاطمیه با حضور مسئولین، معتمدین و تعدادی از خیرین افتتاح شد
رئیس هیات مدیره کتابخانه فاطمیه در افتتاح این مرکز گفت: فلسفه هدایت انبیاء وامامان دین تزکیه و تعلیم بوده است برای اینکه انسان از جهالت خارج شود ولایت به معنی مقابله با جهل است ،امام علی شهید جهالت است ،ضربه جهالت است به سر امامت وارد شد،سفارشات زیادی از طرف حضرت علی (ع) برای تعقل و تعلیم و مقابله باجهالت به ما شده است ، جهالت باعث می شود تا انسانها به کمال انسانی خود نرسند .
حجت الاسلام سعیدیان افزود:در یک کشور شیعه توانائی ما به آگاهی وعلم ما بستگی دارد ، ایمان و آگاهی باید در کنار هم حرکت کند ، در کشوری که ایمان و آگاهی در کنار هم قرار نگیرید و کنار کذاشته شود ، احساسات جای گزین آنها می شود ،اگر ما در کشور نتوانیم نیروی انسانی آگاه و توانمند پرورش دهیم کشور نمی تواند پیشرفت کند .
وی با اشاره به پائین بودن آمار سرانه مطالعه در کشور گفت:سرانه مطالعه کشور در مقایسه با کشور غربی و پیشرفته خیلی فاصله زیادی دارد و پائین است، از2 تا 18 دقیقه اعلام شده است این آمار برای کشور ما فاجعه است .
به علت پائین بودن سرانه مطالعه ما شاهد مشکلات زیادی در مباحث اطلاع رسانی و اخبار هستیم ، اگر ما اهل مطالعه باشیم باعث کمک به توسعه و پیشرفت کشور می شویم .
وی با اشاره به اینکه در کشور ما در نیروی انسانی قوی وجود دارد ولی به علت تنگ نظری باعث رفتن آنها از کشور شده ایم ،گفت: ضربه که ما با از دست دادن نیروهای انسانی می خوریم از ضربه های اقتصادی سنگین تر است ، نیروی انسانی قوی است که می تواند از منابع کشور استفاده کند و آن را مدیریت کند ، ما نیاز داریم بستر رشد نیروهای انسانی را با تاسیس کتابخانه و مراکز مطالعه رایگان برای جوانان فراهم کنیم .
وی به افزایش قیمت کتاب اشاره نمود و گفت: تعدادی زیادی از جوانان شهر به علت گرانی قیمت کتاب قادر به مطالعه کتاب نیستند برهمین اساس راه اندازی کتابخانه دیجیتال برنامه ریزی و اجراشد .
حجت الاسلام سعیدیان بااشاره به اینکه تاکنون به علت کمبود مکان به دختران وبانوان اهل مطالعه شهرظلم شده است این مرکز به کمک خیرین و تعدادی از معتمدین و هیات امناء کتابخانه محل با هدف جبران کمبود فضای مطالعه خواهران راه اندازی شد.
حجت الاسلام سعیدیان با اشاره به اینکه کلیه هزینه های این کتابخانه مردمی تامین شده است و کمک های دولتی بسیار ناچیز و کم بوده است،بعضا کمک های از طرف شهرداری به ما شده است گفت: در آینده نقش کتابهای کاغذی خیلی کم رنگ می شود نسل جوان باید با توجه به رشد تکنولوژی با روش نو حرکت و رشد کند در خمینی شهر فعالیت کتابخانه دیجیتال خالی بود واولین قدم توسط کتابخانه فاطمیه برداشته شد.
وی افزود: با کمک مردم و خیرین در شروع کار مجموعه کتابخانه دیجیتال 45 هزار عدد کتاب آماده مطالعه اعضاء می باشد و کلیه امکانات تحقیق دانشجویان تامین شده است و در آینده توسعه سخت افزاری و امکانات مورد استفاده اعضاء از این مجموعه در منازل وجود دارد.
حجت الاسلام سعیدیان خطاب به مردم گفت:با توجه به نیاز جوانان شهر ، نباید در بخش نذورات ماه محرم اسراف شود،خیرین و مردم می توانند بخشی از نذورات خود را برای توسعه فرهنگ مطالعه و دانش جوانان شهر هزینه کنند .
وی در خطاب به مسوولان گفت: در مسائل فرهنگی خط و خطوط سیاسی مطرح نیست و برخلاف شایعات سیاسی ما در فعالیتهای فرهنگی خود هیچ خط و ربط سیاسی نداریم، این کتابخانه متعلق به همه جوانان شهر است و خط و خطوط سیاسی اعضاء برای ما مهم نیست ، هر کسی می تواند از این کتابخانه استفاده کنند و هیچ یک از این مسائل برای ما مطرح نیست .
در خواست ما از مسئولین شهرستان این است در نگاه خود به همین شکل عمل کنند در تقسیم کمک های خود به مراکز فرهنگی تفاوت قائل نشوند ، نگاه مسئولین باید به این گونه باشد که مراکز فرهنگی متعلق به همه مردم شهر است هیچ ربط به مسائلی حاشیه ای ندارد .
وی در انتها از همه مسئولین و کلیه کسانی که در راه اندازی این مرکز کمک کردند تقدیر وتشکر نمود گفت: این مرکز متعلق به همه مردم وجوانان شهر است وهیات امناء این مرکز صادقانه وبدونه هیچ ادعائی برای راه اندازی این مرکز تلاش کردند تشکر نمود.