شنبه, 29 ارديبهشت 1403 Saturday 18 May 2024 00:00

۱۲شیعه نیوز آبان ۱۳۸۹
ایشان از احیا گران مکتب غدیر و منشآ خدمات ارزنده ای بودند که از این میان میتوان به تاسیس موسسه علمی ، مذهبی الغدیر و کتابخانه الغدیر در اصفهان اشاره نمود .معظم له دو روز قبل به علت عارضه قلبی در سن 85 سالگی دار فانی را وداع گفتند . پیکر ایشان در تهران و شهر مقدس قم تشییع و فردا در اصفهان به خاک سپرده خواهد شد .
به گزارش خبرنگار «شیعه نیوز» ، ایت الله حاج سید جعفر ایت میردامادی فرزند ایت الله حاج سید محمد حسین ایت ، در سال 1304 هجری قمری در محله خوزان خمینی شهر متولد شدند ادبیات را نزد سید مصطفی ابطحی اموختند و در 15 سالگی به اصفهان در نزد اساتید برجسته ای چون حضرات ایات ملا هاشم جنتی شیخ یحیی فقیه ایمانی و شیخ هبت الله هرندی و سید محمد باقر ابطحی بهره بردند و سطوح عالیه را نزد علمای بزرگواری چون ایت الله سید حسین خادمی و ایت الله حاج رحیم ارباب اموختند در سن 21 سالگی به قم مهاجرت نمودند و نظر علمای بزرگواری چون ایت الله بروجردی ، ایت الله کوه کمری ، ایت الله مرعشی نجفی ، علامه طباطبایی ایت الله خوانساری ، ایت الله شیخ مهدی مازندرانی و امام خمینی بهره مند بردند و به درجه اجتهاد رسیدند .
ایشان سپس به تهران عزیمت کرده و به تبلیغ علوم دینی پرداختند . ایشان از احیا گران مکتب غدیر و منشآ خدمات ارزنده ای بودند که از این میان میتوان به تاسیس موسسه علمی ، مذهبی الغدیر و کتابخانه الغدیر در اصفهان اشاره نمود .
معظم له دو روز قبل به علت عارضه قلبی در سن 85 سالگی دار فانی را وداع گفتند . پیکر ایشان در تهران و شهر مقدس قم تشییع و فردا در اصفهان به خاک سپرده خواهد شد