دوشنبه, 24 ارديبهشت 1403 Monday 13 May 2024 00:00


ـ چهارده برنامه کوتاه تلویزیونی در برنامه صدق دل تلویزیون ایران در موضوع مولاناشناسی، فراهم آورده‌است که از شبکه ۱ سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد.
۱۳۵۵ ـ نگارش متن برنامه‌ی "بشنو از نی" در معرفی شاعران ایرانی.
۱۳۵۵ - متن برنامه‌ی "شهر آفتاب" در نقد و بررسی کتاب‌های منتشر شده در زمان پخش.
۱۳۸۷ و ۱۳۸۸ـ پنجاه برنامه نیم‌ساعتی رادیویی، در رادیو فرهنگ با عنوان "یکی بود، یکی نبود" اجرا کرده‌است. موضوع این برنامه ادبیات فولکلوریک ایران در ارتباط با بچه‌ها بوده‌است.
۱۳۸۸ و ۱۳۸۹ـ برنامه رادیویی دیگری دارد که در یک‌صدوپنجاه نوبت اجرا شده‌است، با عنوان "نام‌ها ونشان‌ها" این برنامه دربارهی نام‌گذاری بچه‌ها، موسسات، کارگاه‌ها است و هربار یک نام سرشناس را بررسی کرده.
۱۳۸۹- در برنامه‌ی "ضرب‌المثل‌ها" در چهل برنامه‌ی نیم ساعته به بررسی ریشه‌ها و افسانه‌های مربوط به ضرب‌المثل‌های فارسی پرداخته‌است.

۱۳۸۹ - در برنامه‌ی "پنجره‌ای رو به مهتاب" درباره‌ی فرهنگ ایرانی، چیستان‌ها، امثال، جشن‌ها، لالایی‌ها و آیین‌های ایرانی سخن گفته و به پرسش‌های فرهنگی شنوندگان بصورت زنده پاسخ داده است.
۱۳۹۱- در برنامه‌ی "زنده باد زندگی" همراه با دو تن از فرزندانشان در باره‌ی زندگی خانوادگی‌شان و پس از آن فرهنگ عشق‌ورزی در ایران، لالایی‌ها و ابعاد آن در تربیت فرزندان و ... به صورت زنده همراه با بینندگان شبکه‌ی دوم تلویزیون ایران بوده است.
انتشار نوار
به مناسبت بزرگ‌داشت هزارمین سال سرودن شاهنامه، متن نواری را به نام سوگ سهراب تهیه کرده‌است. آهنگساز این نوار، استاد حسین یوسف‌زمانی بوده و نوار همزمان با مراسم بزرگ‌داشت فردوسی انتشار یافت.