پنج شنبه, 20 ارديبهشت 1403 Thursday 9 May 2024 00:00

به نقل ازفرصت آنلاین، 

نویسنده : لیلاپیمانی
در آیین بهره برداری از آخرین مرحله ساختمان فرهنگسرای بعثت، سند شش دانگ این مکان فرهنگی به تعدادی از اعضای شورای شهر به نمایندگی از مردم تقدیم شد. عضو هیات مدیره این فرهنگسرا گفت: 17 سال پیش و در عید مبعث کلنگ این مجموعه به دست حاج آقا رضا صهری به زمین زده شد و حالا مصادف با عید غدیر این مکان فرهنگی به بهره برداری کامل می رسد. حمید عشقی افزود: جرقه راه اندازی این مجموعه از بعد از جنگ ایجاد شد و در سال 1378 تحقق یافت. وی با یاد از زنده یاد صفارنژاد به عنوان یکی از اعضای هیات مدیره این مکان فرهنگی گفت: همراه مرحوم صفارنژاد نزد خانواده سیادت رفتیم و ایشان 500 متر زمین به همین منظور اهدا کردند.
روشن شود هزار فتیله ز یک چراغ
در ادامه مدیرعامل فرهنگسرا طی سخنانی گفت: کتابخانه در سال 1378 در یک مکان استیجاری و با 5 هزار عنوان کتابی که آقای آقامحمدی گزینش کردند، راه اندازی شد. دکتر عشقی افزود: زمانی که اولین مرحله از فرهنگسرا را افتتاح می کردیم علیرغم اینکه تنها از 500 نفر دعوت شده بود، 1650 نفر در مراسم افتتاح شرکت کردند و این در حالی بود که در همان روزها تنها 65 نفر در آیین گشایش سینما فرهنگ حضور پیدا کردند!
وی ضمن قدردانی از اهالی محل که خانه های خود را سخاوتمندانه تحویل دادند تا فرهنگسرا به خیابان 17 شهریور متصل شود، گفت: صاحبان این 10 باب خانه در عرض یک ماه با شهرداری به توافق رسیدند. مدیرعامل فرهنگسرای بعثت از حضار خواست به افتخار این افراد دست بزنند.

دکتر عشقی همچنین با استناد به تک مصراع پر مغز «روشن شود هزار فتیله ز یک چراغ» خبر از استقرار کانون زبان در این فرهنگسرا از ابتدای مهرماه داد و بر فراگیری زبان انگلیسی برای برقراری ارتباط موثرتر با دنیا تاکید کرد.
وی با بیان اینکه 27 هزار نفر در خمینی شهر عضو کتابخانه هستند گفت: از این تعداد حدودا 6 هزار نفر در کتابخانه مشارکتی بعثت عضو هستند که تلاش می کنیم این تعداد را به 16 هزار نفر افزایش دهیم.
مدیرعامل فرهنگسرای بعثت با بیان اینکه برای برنامه امروز از اعضای شورای شهر و نمایندگان خمینی شهر در ادوار مختلف دعوت کرده بودیم که تعدادی از آنها دعوت ما را پذیرفتند، گفت: زمین اولیه این مجموعه فرهنگی توسط شهرداری تامین شد و شوراهای شهر در هر 4 دوره اعضای هیات مدیره این فرهنگسرا را یاری کرده اند. محمدرضا عشقی با بیان اینکه شورای شهر چهارم تا کنون 24 میلیون تومان به ما کمک مالی کرده است با اعطای هدیه ای از آنها تشکر کرد.

تجلیل از فرزند ارشد زنده یاد سیده طیبه میرشفیعیان به عنوان کسی که همه مهریه خود که یک قطعه زمین 350 متری بود را به این مکان فرهنگی هدیه کرد، اعطای هدیه به شهردار حاج حیدری و مهندس خلیلی معاون عمرانی شهرداری و تجلیل از کتابدار و کتابخوان نمونه کتابخانه بعثت از دیگر برنامه های این آیین بود که توسط هیات مدیره مجموعه فرهنگی بعثت با همکاری سازمان رفاهی تفریحی شهرداری برگزار شد.
بر اساس همین گزارش، اعضای هیات مدیره فرهنگسرای بعثت نیز بر روی صحنه حاضر شده و خودشان را معرفی کردند.

چندین چهره فرهنگی خمینی شهر از جمله دکتر فضل اله صلواتی که سالیان دراز سمت مشاور فرهنگی شهردار اصفهان و ریاست کتابخانه های عمومی شهر اصفهان را به عهده داشت و همچنین تعدادی از اعضای شورای شهر از میهمانان این برنامه بودند.