جمعه, 28 ارديبهشت 1403 Friday 17 May 2024 00:00

به نقل ازفرصت آنلاین، 

نویسنده : لیلا پیمانی

رکورددار اهدای خون خمینی شهر و دارنده رتبه اول اهدای خون در جهان، بازنشسته شد.محمدعلی مجیری 68 ساله و از اهالی محله اندآن پس از اینکه 253 بار خون خود را در سازمان انتقال خون واقع در پل خواجو به بیماران نیازمند اهدا کرد از ادامه خون دادنش به دلیل افزایش سن ممانعت به عمل آمد و بازنشسته شد. وی که اولین بار در سال 42 به اهدای خون خود در بانک خون اصفهان واقع در پل خواجو همت گماشت، در تمام طول زندگی هر دو ماه یکبار برای اهدای خون به این مرکز مراجعه می کرد.

rotbe aval khoon 2
مجیری دراینباره می افزاید: به غیر از این، خیلی از اوقات پیش می آمد که افرادی که بیمارانشان در بیمارستان نیازمند خون بودند به بنده مراجعه می کردند و من به آنها نیز خونمی دادم. وی که دارای گروه خونی کمیاب O منفی می باشد همچنین همواره در ایستگاه های سیار اهدای خون در اصفهان و خمینی شهر نیز به اهدای خون خود می پرداخته است.
بر اساس همین گزارش، اربعین سال 92 آخرین باری بود که وی توانست خون خود را به نیازمندان اهدا نماید. مجیری می گوید: دو سالی نیز که در جبهه ها به سر می بردم به محضی که اعلام می شد رزمنده ای به خون O منفی نیاز دارد به کمکش می شتافتم.

این انسان فداکار و نوعدوست که در سن 55 سالگی رتبه اول اهدای خون در جهان را از آن خود کرد، پس از اینکه سلامت خونش با آزمایشات مختلف به اثبات رسید برای اهدای پلاسما انتخاب شد. وی برای انجام این طرح به مدت 56 ماه و هر ماه دو بار ساعت ها زیر دستگاه به سر می برد.