جمعه, 28 ارديبهشت 1403 Friday 17 May 2024 00:00

دو مجموعه ارکستر مجلسی رسا به سرپرستی مظفر نبیلی و گیتار کلاسیک چهار فصل اهواز از شرکت کنندگان بخش رقابتی جشنواره موسیقی فجر آثار خود را در میان استقبال اندک مخاطبان در تالار رودکی اجرا کردند.
به گزارش خبرنگار مهر،کنسرتو برای فلوت ریکوردر، شلیل سیاوش بیضایی و چند قطعه از موتزارت و ژان سیبلیوس قطعاتی بودند که 25 بهمن 93در دو بخش توسط ارکستر مجلسی «رسا» برای مخاطبان کم تعداد تالار رودکی در بخش رقابتی اجرا شد.
از نکات قابل توجه این اجرا غیر از حضور نوازندگان سازهای زهی حضور ساز هارپسیکورد از سازهای متعلق به دوره باروک در کنسرت بود که برای تماشاگران جالب توجه بود.

ارکستر رسا

میثم ترکیان کنسرت مایستر، فرزان زاهد منش، کیمیا ابراهیم زاده، مهدی هدایتی ویولن اول، محمد حسین ابراهیم زاده، پوریا بابایی، صبا نبوی نژاد، شاهرخ صدقیانی ویولن دوم، الهام عادلی زاده، پدرام علیزاده، کیوان دباغی، امیر حسین منصوری ویولن آلتو، مظفر نبیلی، مسعود فیروزی نژاد، هاله سامانی ویولنسل، محمد رضا جبار کنتر باس، فرهود بیگلر بیگی فلوت ریکوردر، مسعود ملکی مقدم هارپسیکورد اعضای گروه ارکستر این کنسرت را تشکلی می دهند.
ارکستر مجلسی رسا از جمله گروه‌هایی است که در ادوار مختلف جشنواره های موسیقی فجر در بخش های رقابتی و غیررقابتی حضور فعالی داشته است.
این گروه که در سال 89 به همت مظفر نبیلی به شکل کوارتت زهی کار خود را در عرصه موسیقی آغاز کرد از سال 90 با تعداد 15 نفر و رهبری فهیم ممتازی به صورت ارکستر زهی مجلسی فعالیت خود را ادامه داد که بر اساس آن برنامه های متعددی را در تالارهای مختلف اجرا کردند.