یکشنبه, 16 ارديبهشت 1403 Sunday 5 May 2024 00:00


کودکان و نوجوانان دیروز ایران زمین با مرغک کانون پرواز را به تجربه نشستند و امروز به مردان و زنان رشید، آکاه اندیشمند و فرهیخته تبدیل گشته اند در خمینی شهر 4200 کودک و نوجوان عضو تنهاکانون خمینی شهر هستند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، اعظم صرامی مربی مسئول مرکز کانون خمینی شهر با معرفی این مرکز به عنوان یکی از قدیمی ترین مراکز کانون کشور گفت: این مرکز در سال ۱۳۸۲ جهت بهره گیری از امکانات بیشتر و رفاه حال کودکان و نوجوانان مجددا بازسازی و احیا شد.
وی با اشاره به موقعیت فعلی مرکز که در منطقه محروم و حاشیه شهر قرار دارد گفت: بیش از 4200 کودک و نوجوان تشنه و علافه مند به فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی عضو کانون خمینی شهر هستند و با بهره گیری از امکانات و آموزش مربیان کارآزموده تجربه های ارزشمندی کسب می کنند.
مربی مسئول مرکز تعداد فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی کانون را در مجموع 42 فعالیت عنوان کرد و گفت: فعالیت های فرهنگی و هنری اقدامی هدفمند و برنامه ریزی شده است که مربیان به منظور شناخت و پرورش استعدادهای فکری و ذوقی کودکان و نوجوانان با حضور و مشارکت در زمان و مکان معین و با روش خاصی صورت می دهند که از جمله آن می توان به قصه گویی، شعرخوانی، روخوانی کتاب، هنرهای دستی، نمایش، سرود و......... اشاره کرد.
وی افزود: فعالیت های ادبی کانون نیز پاسخگوی اعضای علاقه مند به ادبیات داستانی، شعر و نوشتن خلاق است و دیگر فعالیت های این بخش شامل پرپایی انجمن های ادبی، چاپ و نشر آثار ادبی، برگزاری مسابقات و کلاس های ویژه ادبی است که همواره از سوی کودکان و نوجوانان علاقه مند به شعر و ادب فارسی مورد استقبال قرار گرفته است.

صرامی شیوع بیماری کرونا را علاوه بر مشکلات ایجاد شده، فرصت ارزشمندی دانست و گفت: حفظ سلامت کودکان و نوجوانان از اولویت های این مرکز بوده و در همین راستا گروه هایی در فضای مجازی تحت عنوان پیک امید، همیاران کانون، گروه فرهنگی، گروه هنری و کارگاه ادبی ویژه پسران و دختران تشکیل و با بیش از ۵۰ اثر ارزشمند شاهد خلق آثار و بروز توانمندی های نهفته کودکان و نوجوانان هستیم.
مربی مسئول مرکز خمینی شهر ضمن اشاره به حضور کودکان و نوجوانان خمینی شهر در مسابقات استانی و کشوری تشریح کرد: کسب یک مدال نقره و دو مدال برنز در المپیاد فیلم کوتاه، ساخت فیلم کوتاه با موضوع کرونا و کسب مقام برتر در مسابقات دستان پاک از جمله دستاوردهای و توانمندی کودکان و نوجوانان خمینی شهر است.
وی در پایان گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خمینی شهر جهت آشنایی شهروندان و مسئولان امر با برپایی نمایشگاه ها، برگزاری همایش ها و نشست های تخصصی در تلاش است تا همه کودکان و نوجوانان این شهر تجربه حضور و بهره مندی از کانون را در ذهن خود به یادگار داشته باشند.

نوشتن دیدگاه

موارد بیشتر