شنبه, 15 ارديبهشت 1403 Saturday 4 May 2024 00:00

کلنگ زنی پروژه ۱۰۴ واحدی مسکن خانوارهای دارای معلول در خمینی شهر
ایسنا/اصفهان نماینده مردم خمینی شهر در مجلس گفت: در ساخت و نماسازی پروژه ۱۰۴ واحدی مسکن خانوارهای دارای حداقل دو معلول شهرستان خمینی شهر، نماهای فرهنگی و مذهبی شهر در نظر گرفته شود، چرا که باید هر پروژه عمرانی پیوست فرهنگی داشته باشد.

حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی، امروز (یکشنبه- ۷ شهریورماه) در آیین کلنگ زنی پروژه ۱۰۴ واحدی مسکن خانوارهای دارای حداقل دو معلول، با اشاره به نتایج برگزاری جلسه با مدیرعامل بنیاد علوی اظهار کرد: در این جلسه در خصوص جوی آباد و رفع محرومیت از این منطقه صحبت شد که قبلا ۵ میلیارد تومان برای این منطقه اعتبار تخصیص داده شده بود که ۲ و نیم میلیارد تومان از این اعتبار محقق شد.

به گزارش ایسنا، نماینده مردم خمینی شهر در مجلس، افزود: این دو و نیم میلیارد تومان اولویت سنجی نشد و اعتبار، هزینه نمای ظاهری محل شد که اولویت این منطقه نبود. در این جلسه یک اعتبار دیگر را برای جوی آباد در نظر گرفتند و دستور داده شد مسئولان استان این اعتبار را صرف موارد مورد نیاز منطقه و مردم محروم کنند. مشکل مردم در این منطقه رنگ آمیزی دیوارهای شهر نیست بلکه فقر و خانه های سی متری است که حتی حمام ندارند.

وی در خصوص اعتبار ساخت این ۱۰۴ واحد، گفت: برای ساخت این پروژه مسکن نیز بودجه ای از طرف بنیاد علوی اختصاص یافته است، اما این بودجه کافی نیست و نیاز است که برای تکمیل اعتبار پروژه از راه های مختلف کسب اعتبار شود. نباید پس از کلنگ زنی، پروژه‌ها رها شده و به مشکل فرسایش مبتلا شود.

نقدعلی افزود: قانون استخدام ۳ درصدی معلولان نیز از حقوق این قشر است و در مجلس آن را پیگیری خواهیم کرد.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس، یکی از ملزومات مهم این پروژه را پیوست فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: این پروژه در کنار بزرگراه احداث می شود و نمایی از شهرستان خمینی شهر را به نمایش خواهد گذاشت و لازم است نمایی بیرونی این پروژه زیبا و در شأن شهر باشد و نمادهای فرهنگی و مذهبی شهر در آن در نظر گرفته شود.

کلنگ پروژه ۱۰۴ واحدی مسکن خانوارهای دارای حداقل دو معلول شهرستان خمینی شهر در زمینی به مساحت ۴ هزار متر مربع به زمین زده شد. این پروژه در ۴ بلوک و با متراژ هر واحد ۷۵ مترمربع ساخته خواهد شد.

نوشتن دیدگاه

موارد بیشتر