شنبه, 15 ارديبهشت 1403 Saturday 4 May 2024 00:00


معاون درمان دانشگاه: اصفهان فوق بحرانی است/ تا یک ماه در نقطه اوج بیماری می مانیم
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، با اشاره به شرایط فوق حاد اصفهان و بستری ۲ هزار و ۵۰۰ بیمار کووید، گفت: تلاش می‌کنیم ظرفیت بیمارستان‌ها را به ۳ هزار تخت برسانیم، اما با روند کنونی تولید بیماری، این ظرفیت ظرف ۴ روز تکمیل می‌شود و از انتهای هفته بیماران کرونا و غیر کرونا پشت در بیمارستان‌ها منتظر بستری می‌مانند.
دکتر بهروز کلیدری، شنبه نهم مرداد ماه، در نشست خبری، اظهار کرد: موج های قبلی کرونا با اعمال محدودیت ها به سرعت فروکش می‌کرد، اما حتی اگر همین امروز محدودیت ها در اصفهان برقرار شود، نقطه اوج بیماری ۳ تا ۴ هفته پایدار می ماند.
وی با بیان اینکه استان اصفهان به سرعت درحال ورود به شرایط فوق بحرانی است، گفت: اگر فضای استان را از نظر شیوع بیماری مدیریت نکنیم قطعا بیماران کووید و غیر کووید در صف انتظار و بستری در بیمارستان ها می مانند و متاسفانه ظرفیت پذیرش در بیمارستان ها وجود نخواهد داشت.
درگیری گروه سنی فعال جامعه در موج پنجم
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اعلام اینکه در این موج گروه سنی فعال تری درگیر بیماری شده اند، گفت: در موج های قبلی گروه سنی ۷۰، ۸۰ و ۹۰ سال درگیر می شدند، اما اکنون گروه سنی بیماران بستری و مرگ و میرها به ۴۰، ۵۰ و ۶۰ ساله رسیده که گروه سنی فعال جامعه است.
وی ادامه داد: مسئولان ستاد کرونا شاید هنوز به جمع بندی نرسیده اند که محدودیت ها را اجرا کنند که عواقب زیادی دارد، اما در نهایت دود آن به چشم مردم می رود. سال گذشته گفته شد در هر کوچه ای یک مرگ اتفاق می افتد، اما اکنون بیش از ۱۲ هزار مرگ در استان تجربه کردیم که متأسفانه ممکن است به ۱۵ هزار مرگ برسد.
دکتر کلیدری با بیان اینکه واکسیناسیون انشاءالله از موج ششم جلوگیری کرده و موج خفیف تری اتفاق می افتد، گفت: آنچه در شرایط فعلی به ما کمک می کند رعایت پروتکل های بهداشتی و جلوگیری از تجمعات است. در حال حاضر در آستانه محرم، جشن ها و مراسم عروسی در حال برگزاری است دورهمی و مسافرت ها تولید بیماری می کند، از طرف دیگر قدرت سرایت ویروس بسیار زیاد است، بنابراین تنها راه نجات این است که خودمان به فکر خودمان باشیم.
دکتر کلیدری در پاسخ به سوالی، اظهار کرد: پیشنهاد ما در این لحظه محدودیت جدی است و نگرانی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی باید به داخل خانواده ها منتقل شود، چون متاسفانه ساده انگاری عجیبی وجود دارد و جدا از محدودیت ها، مردم هم باید پروتکل های بهداشتی را به طور جدی رعایت کنند.

نوشتن دیدگاه

موارد بیشتر