جمعه, 14 ارديبهشت 1403 Friday 3 May 2024 00:00


مدیرعامل بیمارستان ساعی بیان کرد: ساخت بیمارستان ‌تا کنون75درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، رضا جورکش در جمع خبرنگاران گفت: تا کنون 75 درصد از ساخت فیزیکی بیمارستان انجام شده و تا پایان ساخت آن 60 میلیارد تومان نیاز است .
مدیرعامل بیمارستان ساعی اضافه کرد: زیر بنای بیمارستان 35هزار متر مربع در نه طبقه با 300 تخت و شش هزار مترمربع پارکینگ احداث شده و تاکنون 49 میلیارد و 800 هزار تومان هزینه شده است.

وی در ادامه بیان کرد: برای تکمیل بیمارستان با نرخ امروز مصالح، به مبلغی حدود 50 الی 60 میلیارد تومان نیاز است و تا سه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
جورکش افزود: مساحت طبقه همکف 3500 متر مربع است و شامل ساختمان اورژانس با 32 تخت است.
مدیر عامل خیری گفت : بخش دیگر بیمارستان زیرزمین است که مساحت آن 4 هزار متر مربع بوده وکاربری آن، آزمایشگاه ها، اتاق های گرافی ، بایگانی ، رختکن و سه دستگاه هواساز است.
وی با اشاره به این موضوع که طبقه اول حدود3 هزار و 500 متر مربع است، افزود: کلینیکهای تخصصی و فوق تخصصی از قبیل پوست ، چشم، کلینیک قلب، آنژیو گرافی، ارتوپدی، مغز واعصاب ، روانشناسی و .....در این طبقه تعبیه شده است.

جورکش اضافه کرد: متراژ طبقه دوم حدود 3500 متر مربع است و کاربری آن بستری جراحی مردان و بستری داخلی است و طبقه سوم 3500 متر مربع بوده و مورد استفاده آن بستری زنان خواهد بود.
مدیرعامل مجمع خیران بیمارستان ساعی خمینی شهر اظهار کرد: مساحت طبقه چهارم و پنجم نیز هر کدام 3500 متر مربع است و در بخش چهارم سی سی یو و آی سی یو و بخش بستری کودکان تعبیه شده که بخش سی سی یو دارای 20تخت ،آی سی یو 11تخت و بخش بستری کودکان شامل 12تخت است و طبقه پنجم شامل بخش زنان و زایمان است.

جورکش در توضیح مساحت طبقه ششم گفت: این بخش که شامل 7 عدد اتاق عمل عمومی و 2عدد اتاق قلب و یک عدد اتاق ارتوپدی و 4عدد اتاق برای عمل های غیر متفرقه است در مساحتی حدود 3500 متر مربع ساخته شده و بخش جراحی عمومی مردان و زنان را در بر می گیرد.
وی به بخش هفتم اشاره و اظهار کرد: طبقه هفتم با مساحتی حدود 1700 متر مربع بخش اداری بیمارستان را شامل می شود.
جورکش به کمک های انسانی که توسط بیمارستان ساعی به استان های آسیب دیده از سیل و زلزله شده اشاره و ابراز کرد: در خصوص سیستان و بلوچستان پویش نذر آب را راه اندازی نمودیم که مردم استقبال بسیار خوبی در این پویش نشان دادند.

وی ادامه داد: محموله هایی شامل 30 هزار بطری آب یک و نیم لیتری و 70 مخزن 500 لیتری است. 20 کپسول اکسیژن 10 لیتری و تعداد قابل توجهی ماسک به همراه محموله ها به منطقه مذکور فرستاده شد.
مدیرعامل مجمع خیران بیمارستان ساعی خمینی شهر در ادامه اضافه کرد: 130کپسول اکسیژن نیز تهیه کرده ایم‌که مورد استفاده بیماران کرونایی قرار می گیرد، همچنین در زلزله کرمانشاه اقدامات خوبی توسط خیرین ساعی و مردم نوعدوست و با محبت شهرستان انجام شد.
رضا جورکش در پایان خاطر نشان کرد: بیمارستان ساعی از تمامی خیرین تشکر و قدردانی میکند و امید آن را دارد که با تکمیل ساخت و تجهیز بیمارستان به تمام مردم شهرستان و شهرهای اطراف و کشور خدمت رسانی کند.

به گزارش موج؛ در پایان خبرنگاران از روند ساخت بیمارستان ساعی بازدید به عمل آوردند.
……..
۶۰ میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان ساعی خمینی شهر اعتبار لازم است
۶۰ میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان ساعی خمینی شهر اعتبار لازم است
ایرنا- اصفهان- رییس هیات مدیره مجمع خیران بیمارستان ساعی خمینی شهر گفت: ۶۰ میلیارد تومان برای تکمیل نهایی این بیمارستان پول لازم است که انتظار داریم در ایام دهه مُحرم امسال، خیران کمک قابل توجهی به این کار کنند.

رضا جورکش، روز دوشنبه در یک نشست خبری اظهار داشت: سال گذشته خیران خمینی شهری با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت برای نُذورات و تجمعات ناشی از آن تصمیم گرفتند نذر خود را در قالب کمک به بیمارستان در حال ساخت ساعی ادا کنند و ۹ میلیارد تومان برای ساخت آن اهدا کردند.

وی تصریح کرد: این کمک شامل پول نقد، طلا، باغ، زمین، چک و تعهد بود که مبلغ ۲ میلیارد تومان ۳۷۰ میلیون تومان توسط خود اعضای هیات مدیره مجمع خیران ساخت بیمارستان ساعی جمع‌آوری شد.

وی با بیان‌اینکه امسال نیز در ایام دهه مُحرم از خیران خمینی شهر برای کمک به تکمیل این بیمارستان دعوت خواهیم کرد، گفت: قصد ما ترغیب خیران برای ادامه ساخت این بیمارستان تا زمان تحویل نهایی است.

جورکش اضافه کرد: بدلیل تکمیل بودن نمای بیرونی ساختمان بیمارستان، مردم فکر می‌کنند داخل آن هم تکمیل شده است در صورتی که ما انتظار داریم شهروندان بعنوان نیروی مُحرکه ساخت این بیمارستان، به یاری ما بشتابند.

تامین اعتبار ۱۲۰ میلیاردی هزینه ساخت بیمارستان ساعی توسط خیران

وی با اشاره به اینکه از ابتدای این آغاز پروژه ۵۹ میلیارد و ۸۸۷ میلیون تومان کمک هزینه ساخت از سوی خیران جمع‌آوری شد، افزود: تاکنون ۴۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای ساخت این بیمارستان هزینه شده است و ۶۰ میلیارد تومان دیگر تا تکمیل نهایی آن اعتبار لازم دارد.

جورکش در باره دریافت کمک از دولت یا دانشگاه علوم پزشکی برای ساخت این مرکز درمانی اظهار داشت: نه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و نه دولت هیچکدام مسوولیت ساخت این مجموعه را بر عهده نگرفتند اما قرار شد این بیمارستان توسط خیرین ساخته شود و تجهیز و تامین کادر درمانی آن توسط دانشگاه علوم پزشکی صورت بگیرد که تاکنون هیچ اقدامی انجام نشده است.

رییس هیات مدیره مجمع خیران بیمارستان ساعی، پیشرفت فیزیکی این پروژه را ۷۵ درصد عنوان کرد و احتمال داد: این بیمارستان طی ۲ تا ۳ سال آینده به شرط تامین منابع مالی تکمیل شود.

جورکش یادآور شد: ما از رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درخواست کردیم که تا تکمیل نهایی بیمارستان از طبقه اول آن بعنوان درمانگاه و مرکز تزریقات استفاده شود و گام(فاز) نخست آن را راه‌اندازی کنیم اما ایشان پیشنهاد ما را نپذیرفت و دست خیران را در دایر کردن بیمارستان ساعی تنها گذاشت.

جورکش همچنین نقش شهرداری و شورای شهر را در تکمیل این پروژه مهم دانست و افزود: شهرداری و شورای شهر از نظر عوارض یا جابه‌جایی ملک، به ساخت این مرکز درمانی مساعدت کردند.

وی تاکید کرد: در احداث این ساختمان و پروژه "vip" آن از بهترین مصالح ساختمانی استفاده شده است

کمک خمینی شهری‌های خارج از کشور به ساخت بیمارستان ساعی

عضو دیگر هیات مدیره مجمع خیران بیمارستان ساعی نیز این نشست گفت: ما برای ساخت این بیمارستان از ظرفیت همشهری‌های خارج از کشور یا هموطنان در سایر استان‌ها استفاده کردیم ولی ۹۵ درصد کمک‌ها از داخل شهر و خمینی شهری‌های ساکن در شهرهای اهواز، تهران بوده که کارخانه سنگبری داشته اند.

ایرج قپانی افزود: ما برای کمک بهداشتی هیچ مرزی را مشخص نکرده ایم و در هر نقطه‌ای از کشور که نیاز باشد با مشورت هیات مدیره، آماده مساعدت هستیم.

وی تصریح کرد: خیریه ما تاکنون ۶۰ تخت برقی، یکصد تخته پتو، یخچال و تجهیزات بیمارستانی به کلینیک حضرت رسول خمینی شهر نیز اهداء کرده است.

به گفته قپانی، باید روی "فرهنگ نذر سلامت"، بیشتر کار کرد تا خیران بیشتری جذب این کار شوند.

مصطفی طالبی مدیر فنی مجمع خیران بیمارستان ساعی نیز گفت: بیمارستان ساعی خمینی شهر از بخش‌های مختلف تخصصی و فوق تخصصی، آزمایشگاهی ، اورژانس، بستری و جراحی مردان و زنان، "سی سی یو" ،"آی سی یو" و بستری کودکان برخوردار است و در طبقه آخر نیز امکان فرود بالگرد وجود دارد.

به گزارش ایرنا، عملیات احداث بیمارستان ساعی خمینی شهر با مساحت کل زمین هفت هزار و ۵۰۰ مترمربع و سه هزار و ۱۲۵ مترمربع زیربنا در سال ۱۳۴۶ آغاز و در سال ۱۳۴۹ به بهره‌برداری رسید.

این بیمارستان تا مرکز استان ۱۳ کیلومتر و با نزدیکترین بیمارستان شهرستان خمینی شهر یعنی بیمارستان شهید اشرفی سه کیلومتر فاصله دارد.

در سال ۱۳۹۲ با حضور تعدادی از خیرین پیشکسوت، پزشکان، کارشناسان و نماینده ارگان‌ها و سازمان‌های مرتبط با حوزه سلامت، مجمع خیران بیمارستان ساعی تشکیل و ساخت بیمارستان جدید ساعی در دستور کار قرار گرفت.

بیمارستان ساعی خمینی شهر یک بیمارستان کاملا مردمی و خیرساز است که تاکنون با هزینه نیکوکاران در ۹ طبقه ساخته شده است.

با ساخت آن بار سنگینی از بیمارستان الزهرا(س) اصفهان برای پذیرش بیماران خمینی شهر، دُرچه، نجف‌آباد، شاهین شهر، کهریز سنگ و سایر شهرستان‌های اطراف برداشته می‌شود

نوشتن دیدگاه

موارد بیشتر