جمعه, 14 ارديبهشت 1403 Friday 3 May 2024 00:00


اصفهان - ایرنا - فرماندار خمینی‌شهر در غرب استان اصفهان گفت: مجموعه مدیریت شهرستان در قبال حفظ جان شهروندان وظیفه دارند و از همین‌رو لازم است همه وظایف خود را به درستی انجام دهیم.

علیرضا بصیری روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان خمینی‌شهر در مجتمع صنایع دانش بنیان امام حسین (ع) گفت: زدن ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی از جمله مسائلی است که باید در شهرستان بیش از پیش در ادارات و سایر مجامع عمومی رعایت شود.
فرماندار شهرستان خمینی‌شهر با اشاره به اختیار مدیران اجرایی در دورکاری کارمندان افزود: روسای ادارات به گونه‌ای مدیریت کنند که هیچ بخشی تعطیل نشود و کار مردم بر زمین نماند؛ روشنایی پارک‌ها به حدی باشد که امنیت آن حفظ شود و کلیه مجالس ختم در مساجد و گورستان‌ها تا اطلاع ثانوی تعطیل شود.
بصیری با اشاره به خدمات فرهنگیان و مجموعه آموزش و پرورش افرود: در صورت غیر حضوری شدن مدارس، ۱۵ درصد دانش‌آموزان امکان استفاده از فضا مجازی را ندارند که البته پویش مهر ماندگار با هدف تامین لوازم سخت‌افزاری برای دانش‌آموزان محروم اقدامات ارزشمندی انجام داده است.
وی تاکید کرد: امسال به دلیل شرایط موجود راهپیمایی اربعین در شهرستان برگزار نمی‌شود کما اینکه حتی راهپیمایی اصلی اربعین به سمت کربلا نیز برگزار نمی‌شود.
فرماندار خمینی‌شهر افزود: امسال به جای راهپیمایی اربعین، آحاد مردم با قرائت دعا و زیارت‌های وارد شده در این روز، به صورت فردی در منازل از خداوند رفع گرفتاری‌ها و به ویژه حل مشکل بیماری کرونا را خواستار ‌شوند.
وی ادامه داد: اقدام نیروی زمینی سپاه در راه‌اندازی مجتمع صنایع دانش‌بنیان در شهر خمینی‌شهر ظرفیت بی‌بدیل در ایجاد اشتغال و کمک به بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و لوازم پزشکی و امثال آن است.
فرماندار خمینی‌شهر با اشاره به خدمات مجموعه سلامت اعم از بخش های بهداشتی و درمانی و کادر پزشکی در مدیریت بیماری کرونا، افزود: شهرستان خمینی‌شهر به دلیل تراکم بالای جمعیت، تلاش‌های بیشتری را در عرصه بهداشت و درمان می‌طلبد.
وی با بیان اینکه وضع سلامتی خمینی‌شهر در حوزه کرونا خوب نیست، اظهار کرد: از یک سو برخی با افراطی‌گری و برخی با تفریط فضایی را بوجود آورده است که عملکرد همه مسوولان و مدیران شهر را زیر سئوال برده است.
بصیری تصریح کرد: اگر اظهارنظرهایی در خصوص شهرستان می‌شود به قصد مخالفت با اهل بیت (ع) نیست ولی موجب بدنامی شهرستان، زیر سئوال بردن خدمات تمام مسوولان و آبرو ریزی شهرستان می‌شود.
همچنین نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: در خصوص اربعین همانطوری که رهبر معظم انقلاب فرمودند لازم است افراد با ماندن در خانه، نسبت به خاندان عصمت و طهارات ابراز ارادت کنند.
حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی تصریح کرد: توصیه می‌کنم هیات‌های عزاداری و ارادتمندان اباعبدالله الحسین (ع) تمامی موارد و تصمیمات ستاد مدیریت بیماری کرونا را رعایت کنند زیرا خواسته مسوولان از باب دلسوزی است.
در حاشیه شورای اداری شهرستان خمینی‌شهر نمایشگاهی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان اصفهان در مجتمع دانش‌بنیان امام حسین (ع) برپا شد.
خمینی شهر نزدیکترین شهرستان به مرکز استان اصفهان و در عین حال یکی از پرتراکم‌ترین نقاط کشور به لحاظ تمرکز جمعیت نسبت به وسعت است و در هفته‌های اخیر افزایش روز افزون مبتلایان به کرونا در کنار تکمیل ظرفیت مراکز درمانی و بستری در این شهرستان نگرانی زیادی را بین مسوولان بهداشت و درمان و مردم بوجود آورده است به گونه‌ای که خواهان بکارگیری تدابیری برای کاهش تجمعات انسانی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، دورکاری سازمان‌ها و آموزش غیر حضوری در مدارس هستند.

نوشتن دیدگاه

موارد بیشتر