شنبه, 15 ارديبهشت 1403 Saturday 4 May 2024 00:00

به گزارش دانشنام به نقل از – ایرنا و فارس - مدیر عامل مجمع خیرین بیمارستان ساعی خمینی‌شهر گفت: خیران تا کنون بیش از ۵۰ میلیارد تومان برای ساخت این بیمارستان ، هزینه کردند.
رضا جورکش روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیمارستان ساعی خمینی‌شهر با توجه به فرسودگی و عمر ۵۰ ساله که داشت در سال ۹۲ تخریب و عملیات احداث ساختمان جدید آن آغاز شد و تاکنون با کمک‌های مردم و خیران ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی با بیان اینکه این کمک‌ها در قالب نقدی، غیر نقدی و تعهد بوده است، اظهار داشت: این بیمارستان فقط با کمک خیران و مردم ساخته شده و مقرر است پس از تکمیل ساختمان، تجهیز پزشکی آن توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام شود.

جورکش با اشاره به اینکه این بیمارستان با زیربنای ۳۵ هزار متر مربع در ۹ طبقه در حال احداث است، اضافه کرد: مردم خیر و نوع‌دوست در طول سال همواره کمک‌های خود را برای ساخت این بیمارستان پرداخت می‌کنند اما در ایام محرم این کمک‌ها افزایش چشمگیری می‌یابد بطوریکه در دهه اول محرم تا عصر روز عاشورای حسینی حدود ۹ میلیارد تومان توسط خیران کمک شد.
وی با بیان اینکه برخی از خیران و افرادی که در زمینه احداث این بیمارستان کمک کردند خارج کشور اقامت دارند، خاطرنشان کرد: حتی در مواردی، افراد غیر ایرانی نیز مبالغی را برای کمک به ساخت این بیمارستان پرداخت کردند.
مدیر عامل مجمع خیرین بیمارستان ساعی خمینی‌شهر تاکید کرد: این شهرستان با توجه به تراکم جمعیتی بالای خود نیاز ضروری و مبرم به امکانات و تخت‌های بیمارستانی دارد بنابراین کمک هرچه بیشتر مردم و خیران برای بیمارستان ساعی به اتمام آن در آینده نزدیکتری منجر می‌شود.
جورکش با اشاره به اینکه در زمان حاضر یکهزار متر مربع از فضای بیمارستان ساعی در طبقه همکف آن برای ارایه خدمات پزشکی و درمانی آماده و تجهیز شده است، تصریح کرد: این بخش می‌تواند بعنوان اورژانس یا کلینیک مورد استفاده قرار گیرد و آماده تحویل به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است.
وی به همراهی و کمک خیران و مردم خمینی‌شهر برای مقابله با بیماری کرونا نیز اشاره و تاکید کرد: اقلامی که بدین صورت تهیه می‌شود مانند ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی کننده بصورت رایگان در اختیار مردم و بخش‌های مختلف قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه در زمان حاضر ۲ بیمارستان دولتی شهید اشرفی و ۹ دی منظریه در خمینی‌شهر فعالیت دارد، افزود: با راه‌اندازی بیمارستان خیرساز ساعی، کیفیت و کمیت خدمات رسانی به مردم در این شهرستان افزایش چشمگیری خواهد یافت.
وی یادآور شد: حمایت مردم، خیرین و مسؤولان در سال ۹۵ به اوج خود رسید و شکوه کمک‌های مردمی در این سال بیش‌ازپیش متبلور شد به‌طوری‌که صف‌های طولانی برای کمک به این مجموعه در قالب نذر سلامت ایجاد می‌شد.

نوشتن دیدگاه

موارد بیشتر