شنبه, 15 ارديبهشت 1403 Saturday 4 May 2024 00:00


به مناسبت هفته نیروی انتظامی نشست خبری فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر برگزار شد.به گزارش دانشنام در این نشست سرهنگ خسرو احمدی با اعلام آمار وارقام در زمینه های مختلف از شش ماهه اول سال95آنها را با مدت مشابه در سال گذشته مقایسه کرد وی گفت: امسال 12 درصدکاهش سرقت و در مجموع 15 درصد افزایش دستگیری سارق را در این دوره داشتیم.
احمدی با اشاره به افزایش استفاده از مواد مخدر به خصوص مواد مخدر صنعتی گفت: اولویت دوم ما مبارزه با مواد مخدر است و طبق برنامه ریزی های و تشکیل جلسات مبارزه با مواد مخدر فرمانداری به صورت ماهانه موفق به افزایش 85 درصدی کشف مواد مخدر در 6 ماهه اول امسال شد و باندهای متعدد توزیع مواد مخدر را شناسایی و دستگیر کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر به کاهش 17 درصدی تصادفات فوتی در نیمه اول سال جاری اشاره کرد وازبرخورد با اراذل و اوباش جهت ارتقای سطح امنیت عمومی شهرستان خبر داد.وی به کاهش 24 درصدی جرائم خشن در شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: نیروی انتظامی تلاش کرده است که امنیت مراسم جشن و عزاداری به خصوص مراسم برگزار شده در لادر که جمع کثیری از مردم در آن حضور دارند را فراهم کند و امیدواریم که در ایام محرم هم تعامل خوبی با هیات های مذهبی داشته باشیم.
سرهنگ احمدی با اشاره به تعداد زیاد چایخانه ها در شهرستان افزود: با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان گشت ویژه ای راه اندازی کردیم و در سال 94 تعداد 67 چایخانه غیرمجاز بسته شد و بیش از 3500 قلیان جمع آوری گردید. همچنین در 6 ماهه اول امسال 30 چایخانه تعطیل شده است.
سرهنگ احمدی همچنین اعلام کرد: با تقویت واحدهای گشتی طرحی انضباطی جهت ایجاد امنیت برای دانش آموزان سطح شهرستان در نظر گرفته ایم که صبح ها از ساعت 7 الی 8 و ظهرها از ساعت 12 الی 13 اجرا می شود.
وی با بیان این که با تعدادی از باغ تالارهای متخلف برخورد شده و برخی نیز بسته شده اند افزود: برای جلوگیری از ترقه زنی با افزایش همکاران در میادین و خیابانهای اصلی تعداد زیادی از افرادی که مرتکب این جرم شدند را دستگیر و همچنین مالکین تعداد زیادی از خودروهایی که ترقه زنی می کردند احضار و خودروی انها یک هفته به پارکینگ منتقل و به دادسرا احضارشدند تا با آن ها برخورد قانونی صورت گیرد.
فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر ضمن بیان این که زمان پایان کار هیات هادر ایام محرم ساعت 23
به آن ها اعلام شده است افزود: اگر قرار باشد که این زمان ادامه پیدا کند باید مراسم داخل مکان باشد و مزاحمتی برای دیگران نداشته باشد.
وی اعلام که در رابطه با قمه زنی برابر تصمیمات اتخاذ شده در شورای تامین شهرستان اقدام خواهد شد.
وی پلیس فتا را در طول دو سالی که از زمان تشکیلش می گذرد در زمینه کشف جرائم نوپدید به خصوص جرائم رایانه ای موفق دانست و گفت: حدود 80 درصد از مجموع پرونده هایی که مردم خواستار پیگیری آن بوده اند به نتیجه رسیده است.

نوشتن دیدگاه

موارد بیشتر