یکشنبه, 16 ارديبهشت 1403 Sunday 5 May 2024 00:00

هفدهمین سالگرد تاسیس دفتر سینمای جوان خمینی شهر همزمان با جشن روز ملی سینما درسالن بضیرت خمینی شهر بقرگزارشد.به گزارش دانشنام در ایم مراسم از ناصر صفار مستندساز و اولین مدیر دفتر سینمای جوان خمینی شهرتجلیل شد. وی خظاب به حضار گفت:امروز برای من روز مهمی است آنقدر که شادی ام قابل وصف نیست. 17 سال پیش پس از مدت ها که برای تشکیل دفتر سینمای جوان می جنگیدیم توانستیم نهالی را با همیاری دکتر اللهیاری رییس وقت اداره ارشاد خمینی شهر بکاریم و امروز که اسامی هنرمندان خمینی شهری را در جشنواره های کشوری می شنوم بسیار خوشحال می شوم که آن نهال به بار نشسته است. وی که خود به مدت سه سال مدیریت این دفتر را به عهده داشته است از مسوولان حاضر در جلسه خواست تا برای تامین تجهیزات به روز برای سینمای جوان سرمایه گذاری کنند. صفار با تاکید براینکه ایجاد امکانات و مکان مناسب برای اهالی سینما هزینه نیست بلکه سرمایه گذاریست گفت: مکان فعلی انجمن درخور اهالی هنر نیست.
قبل از سخنان وی میان پرده گفتگو با ناصر صفار پخش شد
کارگردان خمینی شهری در این گفتگو با اشاره به اینکه ورودش به عرصه سینما از سال 66 و در دفتر سینمای جوان اصفهان بوده است، گفت: وقتی در این زمینه پیش رفتم احساس کردم به جز فیلم سازی کار دیگری نمی توانم و نمی خواهم انجام بدهم علیرغم اینکه رشته ام چیزی دیگری بود و همین شد که به طور جدی پا به این عرصه گذاشتم.
صفار از آثارمستند خود که در کشورهای خارجی اقدام به ساخت آنها کرده، یاد کرد و از مستند «علمای آذربایجان» که در جمهوری آذربایجان ساخته است به عنوان نمونه ای از این آثار نام برد.

نوشتن دیدگاه

موارد بیشتر