پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 Thursday 2 May 2024 00:00

خواب آلودگي ، علت بيش از 50 درصد تصادفات فوتي در جاده هاي اصفهان
جانشين فرمانده انتظامي استان گفت: براساس آمارها و يافته هاي به دست آمده در پنج ماهه امسال علت بيش از 50 درصد تصادفات فوتي در جاده هاي اصفهان خواب آلودگي رانندگان است.
به گزارش دانشنام سرهنگ" حسين حسين زاده" در گفت و گو با پايگاه خبري پليس، شهريور ماه را يكي از پرتصادف ترين ماه هاي سال عنوان كرد و اظهار داشت: نتيجه كارهاي تحقيقاتي و مطالعاتي ما در حوزه تصادفات جاده اي نشان مي دهد كه بيش از 60 درصد تصادفات فوتي در ايام نوروز و شهريور ماه رخ مي دهد.
وي با بيان اينكه سرعت ، عدم توجه به جلو و تجاوز به چپ از مهمترين تخلفات حادثه ساز در سطح جاده هاي استان به شمار مي روند اظهار داشت: موضوع برخورد ويژه با اين گونه تخلفات در دستور كار ماموران پليس راه استان در اجراي طرح تابستانه قرار دارد و اعمال قانون ، نمره منفي و توقيف خودرو در انتظار رانندگان متخلف خواهد بود.
سرهنگ حسين زاده خستگي و خواب آلودگي را يكي از چالش ها و مشكلات عمده جاده هاي استان عنوان كرد و اظهار داشت: به دليل ممتد بودن و طولاني بودن جاده هاي استان بيشتر رانندگان دچار خستگي و خواب آلودگي مي شوند و همين امر باعث واژگوني يا تصادف منجر به فوت مي شود.
جانشين فرمانده انتظامي استان عنوان داشت: به همه رانندگان توصيه مي كنم به خاطر حفظ جان خود و سرنشينانشان در صورتي كه با كوچكترين خواب آلودگي مواجه شدند در منتهي عليه سمت راست راه خودروي خود را پارك كرده و پس از كمي استراحت و رفع خستگي دوباره به رانندگي بپردازند و هرگز با چشمان خواب آلود رانندگي نكنند.
اين مقام انتظامي با بيان اينكه بستن كمربند ايمني براي سرنشينان عقب خودرو لازم و ضروري است عنوان داشت: بسياري از سرنشينان عقب خودرو كه در واژگوني ها جان خود را از دست داده بودند متاسفانه كمربند ايمني خود را نبسته بودند و اين نشان مي دهد كه چقدر بستن كمربند ايمني مي تواند در حفظ جان سرنشينان خودرو مفيد و موثر باشد.

موارد بیشتر