پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 Thursday 2 May 2024 00:00

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان بودجه کل شهر داری اصفهان را در سال 95 ، ۲۶هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برشمرد و  گفت : از این میزان ۵  میلیارد و ۲۰۰میلیون ریال هزینه فضای سبز و زیباسازی  جمع آوری پسماند ، خدمات و تاسیسات شهری ، بازارهای شهرداری و مدیریت بحران شده است.
به گزارش دانشنام به نقل از خبرنگاران جوان، از اصفهان، احمد رضا مصور هزینه سالانه جمع آوری پسماند در شهر اصفهان را ۳۱۰ میلیارد ریال بیان کرد و افزود: روزانه در شهر ۸۸۳ تن پسماند تر ،۱۲۲ تن پسماند خشک و ۸۳۵ تن نخاله ساختمانی جمع آوری می شود که ۸۵۰ میلیون ریال در هر روز هزینه می شود.

وی ضایعات سالانه نان را ۱۸۸۲ تن برشمرد و گفت: پس از ده سال تغییرات اساسی در کارخانه پسماند انجام شد که در یک روش مواد آلی زباله های تر را جدا کرده و با سوزاندن باقی مانده زباله‌ها تولید برق می شود و در روش دوم این پسماندها را به بسته های کوچک تبدیل کرده و در کارخانه سیمان به جای سوخت فسیلی استفاده می‌شود و بهترین جایگزین برای دفن کردن زباله هاست.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان هزینه سالانه نظافت شهر اصفهان رابیش از۶۵۰ میلیارد ریال بیان کرد و افزود : روزانه ۴۵ میلیون متر مکعب درشهر نظافت می‌شود که یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال هزینه برای شهرداری در بر دارد.

موارد بیشتر