دوشنبه, 17 ارديبهشت 1403 Monday 6 May 2024 00:00

می‌آیدفکرشست‌وشوی خودروها با استفاده از فناوری نانو و بدون مصرف آب توسط چند دانشجوی خلاق دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهرعملی شد. به گرارش دانشنام ،ایمان نیک‌نژاد دانشجوی رشته مهندسی عمران دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر مبتکر طرح در گفتگو با تسنیم در مورد ابن طرح که به کارواش سیارمعروف شده وگام مفیدی در راه صرفه جویی در مصرف آب است گفت:
این روزها در رسانه‌ها صحبت از کمبود آب می‌شود اما پای عمل که به میان می‌آید خبری نیست، مصرف آب روزانه در زندگی امروز زیاد است و دچار کمبود منابع آبی هستیم، به نظر می‌رسد که با صرفه جویی در مصرف آب بتوانیم بخشی از این کمبود را جبران کنیم بنابراین کارواش سیاری راه اندازی کردیم تا با استفاده از مواد نانو و بدون مصرف آب اتومبیل‌ها را تمیز کنیم.
وی ادامه داد: اکنون تنوع مواد نانو در بازار زیاد است، ما نیاز خود را از بازار به صورت بسته خریداری کرده و فعالیت خود را برای شست‌وشو بدون مصرف آب خودروها انجام می‌دهیم.

این جوان دانشجو معتقد است به وسیله راه اندازی این کارواش سیار کارآفرینی نیز صورت گرفته است. وی می‌گوید: افرادی که با ما در این کار همکاری می‌کنند عده‌ای دانشجو و دانش آموز هستند، با توجه به اینکه این جوانان و نوجوانان برای تحصیل و پرداخت شهریه نیاز به تأمین مالی دارند ما به یک گروه تبدیل شده و به صورت پاره وقت این فعالیت را انجام می‌دهیم.

نیک‌نژاد به گسترش فعالیت این گروه اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: شروع فعالیت ما یک ماه قبل از نوروز 95 بود، رفته رفته با معرفی کارواش سیار ما در سطح شهر به مشتریان ما نیز افزوده شده و امروز مشتریان زیادی داریم که تماس گرفته و ما در محل برای شست‌وشوی خودروی آنها حاضر می‌شویم، تقریبا می‌توان گفت امروز همه نقاط شهر اصفهان را می‌توانیم پوشش بدهیم.

نوشتن دیدگاه

موارد بیشتر