دوشنبه, 17 ارديبهشت 1403 Monday 6 May 2024 00:00

رئیس ستاد آزمون‌های استان اصفهان گفت: در دانشگاه صنعتی مشکل ترافیک به خاطر ساخت فلکه استقلال بیشتر است؛ لذا داوطلبانی که حوزه امتحانی آن‌ها در این دانشگاه است زودتر حرکت کنند.
به گزارش دانشنام به نقل ازخبرگزاری فارس محمدرضا ایروانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری در خصوص آزمون سراسری امسال اظهار کرد: آزمون سراسری سال 1395، پنج‌شنبه و جمعه همین هفته 24 و 25 تیرماه همزمان با سراسر کشور در استان اصفهان برگزار می‌شود.
وی افزود: فرآیند آزمون سراسری امسال با ثبت‌نام از 19 بهمن ماه 94 شروع شده و از امروز تا بعد‌از‌ظهر چهارشنبه توزیع کارت ورود به جلسه آزمون‌های سراسری صرفاً از طریق سایت سازمان سنجش انجام می‌گیرد.
رئیس ستاد آزمون‌های استان اصفهان گفت: به جهت ایجاد اطمینان خاطر برای داوطلبان، اگر هر داوطلبی بنا به دلایلی موفق به پرینت کارت نشود یا کارتش مفقود شده باشد، تا یک ساعت قبل از شروع آزمون، پرینت کارت در هر حوزه امتحانی امکان‌پذیر است.
ایروانی ادامه داد: باجه رفع نقص در دانشگاه اصفهان نزدیک درب شمالی جنب ساختمان آموزش از سه‌‌شنبه جهت رفع نقص و اشکالات احتمالی در کارت داوطلبان برای کل استان اصفهان فعال می‌شود.
وی با اشاره به زمان مشخص شدن نتایج آزمون، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی سازمان سنجش مبنی بر این است که نیمه دوم مرداد ماه نتایج اولیه به داوطلبان اعلام شود و از همان زمان داوطلبان یک هفته فرصت انتخاب رشته دارند.

رئیس ستاد آزمون‌های استان اصفهان اضافه کرد: نتایج نهایی آزمون، دهه سوم شهریورماه اعلام خواهد شد و کارنامه نهایی داوطلبان بر روی سایت سازمان قرار می‌گیرد؛ اگر داوطلبی اعتراضی نسبت به نتایج داشته باشد می‌تواند از طریق سایت سنجش پیگیری کنند.

ایروانی بیان کرد: از نظر زمان‌بندی، گروه‌های آموزشی آزمون گروه ریاضی و علوم انسانی همزمان صبح پنج‌شنبه 24 تیرماه، آزمون گروه هنر بعد از ظهر پنج‌شنبه، آزمون گروه تجربی صبح جمعه و آزمون گروه زبان بعد از ظهر جمعه برگزار خواهد شد.

وی اذعان کرد: تا دو سال گذشته آزمون‌ها در پنج جلسه برگزار می‌شد اما به خاطر تغییری که در آمار داوطلبان به وجود آمده امسال برای دومین سال آزمون در چهار جلسه برگزار می‌شود، آمار گروه تجربی حدود 1.5 برابر جمع آمار ریاضی انسانی هست به همین دلیل سازمان این دو آزمون را در یک نیم روز تجمیع کرده است.

رئیس ستاد آزمون‌های استان اصفهان اظهار کرد: از نظر زمان‌بندی حضور داوطلبان، ما یک فرآیند آزمون و یک شروع آزمون داریم که همیشه فرآیند آزمون به دلیل اطلاعاتی که باید از طریق بلندگو در اختیار داوطلب گذاشته شود 30 دقیقه زودتر شروع می‌شود.

ایروانی افزود: در کلیه حوزه‌های آزمون صبح‌ها شروع فرآیند از ساعت 7:30 و شروع آزمون ساعت هشت صبح است؛ بر اساس دستورالعمل سازمان موظف هستیم 7:30 صبح درب حوزه‌های امتحانی را ببندیم، در آزمون‌های بعد از ظهر هم شروع فرآیند آزمون ساعت 15 و شروع آزمون ساعت 15:30 است.

وی خاطرنشان کرد: در دانشگاه اصفهان درب‌های اصلی از ساعت 7:30 بسته خواهد شد اما در حوزه‌های فرعی دانشگاه بدلیل امکان جا ماندن تعدادی از داوطلبان در مسیر داخل دانشگاه وجود دارد 15 تا 20 دقیقه قبل از آزمون باز است ولی به محض شروع آزمون در حوزه‌های فرعی هم بسته خواهد شد.

رئیس ستاد آزمون‌های استان اصفهان ادامه داد: ساعت پایان آزمون به نوع آزمون بستگی دارد، آزمون گروه ریاضی و تجربی 4 ساعت و 10 دقیقه، آزمون گروه علوم انسانی و هنر 4 ساعت و آزمون گروه زبان سه ساعت طول می‌کشد.

ایروانی با بیان اینکه در کل کشور 369 شهر و 467 حوزه امتحانی میزبان داوطلبان آزمون سراسری هستند، بیان کرد: در استان اصفهان 25 شهر و 33 حوزه امتحانی درگیر هستند.

وی اذعان داشت: آمار داوطلبان در کل کشور 806 هزار و 109 نفر است که از این تعداد 509 هزار و 19 نفر معادل 59.18 درصد کل داوطلبان زن و 351 هزار و 90 نفر معادل 40.82 درصد مرد هستند.

رئیس ستاد آزمون‌های استان اصفهان تأکید کرد: در دانشگاه اصفهان در هر چهار نوبت آزمون برگزار می‌شود، صبح پنج‌شنبه آزمون ریاضی و علوم انسانی و صبح 5 شنبه آزمون تجربی در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود و اختصاص به خانم‌ها دارد به دلیل اینکه آمار در حدی نیست که سایر حوزه‌ها فعال شوند، آزمون هنر و زبان نیز برای تمام داوطلبان زن و مرد در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.

ایروانی ادامه داد: آزمون داوطلبان زن و مرد معلول شهر اصفهان نیز به دلیل پیش‌بینی‌هایی که برای منشی و سایر امکانات هست در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.

وی گفت: در شهر اصفهان در مجموع 31 هزار 356 نفر در 5 گروه آزمایشی در حوزه‌های امتحانی در شهر اصفهان دانشگاه اصفهان، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه معارف قرآن و عترت، دانشگاه فنی و حرفه‌ای شهید مهاجر و حوزه‌های آموزش و پرورش ناحیه 3 شهر اصفهان به رقابت می‌پردازند.

رئیس ستاد آزمون‌های استان اصفهان بیان داشت: دانشگاه اصفهان در هر چهار جلسه آزمون فعال است و در مجموع 16 هزار و 238 داوطلب در این 4 جلسه در این دانشگاه آزمون می‌دهند؛ دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه معارف قرآن و عترت و حوزه‌های ناحیه 3 آموزش و پرورش صبح 5 شنبه و جمعه و دانشگاه فنی و حرفه‌ای شهید مهاجر صبح 5 شنبه صرفاً میزبان آزمون هستند.

ایروانی تصریح کرد: در استان اصفهان 64 هزار و 199 نفر در آزمون شرکت می‌کنند که از این تعداد در مقایسه با آمار کشوری آمار داوطلبان زن در استان اصفهان بیشتر و حدود 62 درصد است.

وی خاطرنشان کرد: در دانشگاه اصفهان 6 حوزه فرعی برای آزمون فعال می‌شوند که یکی از آن‌ها که ساختمان شهید بهشتی است که به جهت داشتن امکانات سمعی و بصری مخصوص داوطلبان معلول است. سایر حوزه‌ها دانشکده ادبیات، فنی مهندسی، شیمی، فیزیک و ریاضی است.

رئیس ستاد آزمون‌های استان اصفهان عنوان کرد: امسال برای اولین بار امکان بازیابی اطلاعات آزمون داوطلبان در سایت سنجش با تعریف سیستم پاسخگویی فراهم شده است. البته این امکان برای اولین بار برای آزمون کارشناسی ارشد در اردیبهشت ماه ایجاد شده بود.

وی ادامه داد: داوطلبانی که به هر دلیلی اطلاعات آزمونشان را نداشته باشند با مراجعه به این سیستم و انتخاب نوع آزمون با واردکردن اطلاعات فردی می‌توانند اطلاعات آزمون خود را بازیابی کنند چون برای دریافت کارت ورود به جلسه کد رهگیری یا شماره پرونده نیاز است.

ایروانی با بیان اینکه نیاز نیست داوطلبان برای هر نوع اشکالی به باجه رفع نقص مراجعه کنند تصریح کرد: یک سری اشکالات مثل فامیل، نام پدر، پسوند فامیل، معدل و جای دیپلم را خود داوطلب با ورود به سایت سازمان سنجش در قسمت ویرایش اطلاعات آزمون می‌تواند اصلاح کند.

وی خاطرنشان کرد: داوطلبان در صورت وجود اشکالی در عکس از قبیل نبودن عکس روی کارت یا اشتباه بودن آن، واضح نبودن یا مهر نداشتن عکس، ایراد در نوع سهمیه، نوع آزمون، تاریخ آزمون، محل حوزه امتحانی و مشکل در شماره داوطلبی حتماً باید به باجه رفع نقص مراجعه کنند.

رئیس ستاد آزمون‌های استان اصفهان اذعان داشت: در مورد نبودن عکس روی کارت یا اشتباه بودن عکس داوطلب باید با در دست داشتن دو قطعه عکس به باجه رفع نقص مراجعه کند؛ برای این داوطلبان کارت جدید صادر شده و یک قطعه عکس هم جهت تطبیق عکس در روز آزمون و چک مدارک داوطلبان به ما داده می‌شود.

ایروانی با بیان اینکه همراه داشتن کارت ملی یا شناسنامه به همراه کارت ورود به جلسه در روز آزمون الزامی است، یادآور شد: در مورد تغییر محل آزمون در صورت بروز مشکل امکان جابه‌جایی از شهری به شهر دیگر وجود دارد ولی تغییر حوزه امتحانی در یک شهر امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به مشکل همیشگی ترافیک تصریح کرد: جلسه هماهنگی با حضور پلیس راهور و نیروی انتظامی، آتش‌نشانی، اداره برق، گاز و آب و اورژانس برگزار می‌شود یکشنبه هفته گذشته برگزار شد.

رئیس ستاد آزمون‌های استان اصفهان بیان داشت: البته یک بخشی از معضل ترافیک هم به خانواده‌ها برمی‌گردد؛ بر اساس آمار نیروی انتظامی به ازای هر دو داوطلب، یک داوطلب با ماشین شخصی می‌آید.

ایروانی در پایان گفت: در دانشگاه صنعتی مشکل ترافیک به خاطر ساخت فلکه استقلال بیشتر است؛ لذا از داوطلبانی که حوزه امتحانی آن‌ها این دانشگاه است می‌خواهیم زودتر به سمت حوزه امتحانی حرکت کنند.

نوشتن دیدگاه

موارد بیشتر