جمعه, 14 ارديبهشت 1403 Friday 3 May 2024 00:00

استانداران اصفهان، قم و مرکزی شنبه شب در نشستی مشترک در قم شرکت کردند به گزارش دانشنام به نقل از ایرنا دراین جلسه مشترک مسایلی ازجمله دریاچه نمک قم واحداث راه مواصلاتی میان سه استان مورد بحث قرار گرفت نماینده قم در مجلس در مورد دریاچه نمک گفت: دریاچه نمک قم در حال تبدیل شدن به یک بحران فرا منطقه ای است و ریزگردهای ناشی از خشک شدن این دریاچه هم اکنون نه تنها برای قم بلکه برای استان های همجوار و حتی تهران و سمنان مشکل آفرین شده و باید برای رفع آن فکری اساسی شود.
احمد امیرآبادی فراهانی با تاکید بر اتخاذ یک رویکرد و نگاه ویژه نسبت به موضوع ریزگردها، افزود: با بودن چنین مشکلات مهمی نباید طرح های عمرانی دیگری در دستور کار دولت قرارگیرد.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به مشکلات مالی دولت و ضرورت کمک و مساعدت و همکاری با آن، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعریف طرح های عمرانی جدید برای دولت امکانپذیر نیست.
وی با اشاره به طرح احداث راه مواصلاتی میان استان های قم، اصفهان و مرکزی گفت: هر چند این کار خوب و مفیدی محسوب می شود، و نقش مهمی در کاهش مشکلات ارتباطی میان مناطق مختلف این 3 استان ایفا می کند، ولی باید منابع و اعتبارات را نیز بسنجیم، لذا عدد و رقم هایی که تاکنون برای این طرح در نظر گرفته شده در شرایط فعلی امکان تحقق ندارد.
امیرآبادی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی در این زمینه همکاری های لازم را خواهد داشت، خاطر نشان کرد: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی یکی از راهکارهای موثر برای تامین اعتبارات این طرح محسوب می شود.
طرح احداث راه ارتباطی میان سه استان قم، مرکزی و اصفهان از طریق بخش کهک در قم و روستاهای مشهد اردهال و جاسب در استان های اصفهان و مرکزی با هدف توسعه توریسم مذهبی و همچنین رفت و آمد آسان زائران حضرت معصومه (س) به مشهد اردهال و بارگاه امامزاده سلطان علی بن محمد باقر(ع) فرزند امام پنجم شیعیان در 40 کیلومتری شهر کاشان انجام می گیرد.

نوشتن دیدگاه

موارد بیشتر