پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 Thursday 2 May 2024 00:00

یک مرد و یک زن شب گذشته در مسیر تخت مرعشی کوه صفه سقوط کردند.
به گزارش دانشنام به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی وخدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به سقوط دو نفر از ارتفاعات کوه صفه اصفهان اظهار کرد: ساعت 19:30 شب گذشته تماسی با سامانه 125 آتش‌نشانی مبنی بر سقوط دو فرد در مسیر تخت مرعشی کوه صفه گرفته شد که 2 اکیپ کوهنوردی از ایستگاه‌های نزدیک به حادثه به محل اعزام شدند.
بهزاد بزرگزاد در ادامه مصدومین را یک مرد 60 ساله و زن 26 ساله دانست و بیان کرد: علت این حادثه استفاده نکردن از وسایل ایمنی و انتخاب مسیری، غیر از مسیر اصلی بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر اصفهان مدت‌زمان عملیات نجات مصدومان را ساعت 22:50 شب اعلام کرد و گفت: اکیپ‌های کوهنوردی آتش‌نشانی پس از راه‌اندازی کارگاه‌هایی و انجام اقدامات اولیه برای انتقال مصدومین به پایین کوه پس از 3 ساعت عملیات طاقت‌فرسا توانستند مرد و زن حادثه‌دیده با رعایت نکات ایمنی به پایین کوه منتقل کنند.

بزرگزاد در پایان خاطرنشان کرد: استفاده از کلاه ایمنی و وسایل کوهنوردی به انضمام انتخاب مسیرهای اصلی و کم‌خطر از مواردی است که می‌تواند از بروز چنین حوادثی جلوگیری کند.

موارد بیشتر