پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 Thursday 2 May 2024 00:00

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان گفت: خدمات و حمایت خیرین شهرستان خمینی شهر در سالهای گذشته از سازمان زندان های استان در سطح کشور و استان بی نظیر بوده است .
به گزارشدانشنام به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رمضان امیری'در مراسم جشن گلریزان شهرستان خمینی شهر اظهارکرد: امروز خدمات خیرین خمینی شهری نه تنها شامل این شهرستان بلکه شهرهای مجاور هم تحت پوشش حمایت خود قرار می دهند .
وی اظهار کرد:توسط خیرین خمینی شهری بیش از 7 هزار متر سنگ برای بهبود فضای خوابگاهی و بهداشتی زندان های استان اهداء شده است.
امیری با اشاره به اینکه خانواده زندانی به دلیل شرایط اقتصادی در شرایط سخت مالی وکمبود قرار دارندگفت: انجمن حمایت از خانواده زندانیان با کمک خیرین استان موفق شده بخشی از خدمات تحصیلی،آموزشی، درمانی و پزشکی مورد نیاز آنها تامین کند
وی ادامه داد: با حمایت مسئولان شهرستان خمینی شهر زندانیان محکوم زندان خمینی شهر در بخش کارگاهی مشغول کار و حرفه آموزی هستند.
مدیرکل زندان های استان اصفهان گفت: اشتغال زائی زندانیان در کارگاههای تحت نظارت و پوشش علاوه کمک به پاکسازی و دوری از جرائم جدید باعث ایجاد انگیزه کار و کمک به اقتصاد و آرامش خانواده می شود .
وی ادامه داد: در حدود 75 درصد از زندانیان جدید الورود زندانهای استان محکومان مواد مخدر سنتی و صنعتی می باشند ولی با توجه فعالیتهای انجام شده توسط مسئولان شهرستان خمینی شهر آمار زندانیان جدیدالورود به زندان شهرستان کمتر از 7 درصد باشد .
امیری با تاکید براینکه این کاهش آمار در سطح کشور واستان نمونه می باشد گفت: با توجه به تراکم جمعیتی وکمبود زمین در شهرستان خمینی شهر مسئولین شهرستان همکاری زیادی برای تامین زمین زندان جدید داشته اند .
وی تاکیدکرد: به دلیل کمبود اعتبارات ملی و استانی هنوز مجوز ساخت زندان جدید شهرستان خمینی شهر صادر نشده است .
مدیرکل زندان های استان اصفهان بیان داشت :درسال گذشته به همت خیرین خمینی شهری و با مشارکت ستاد دیه 34 نفر زندانی مالی و غیر عمد به مبلغ یک میلیارد وسیصد میلیون تومان آزادشدند و به جمع خانواده بازگشتند .
وی با تاکید براینکه بیش از 70 درصد از تعهدات سال گذشته خیرین خمینی شهری اجرا شده است گفت: امروز خانواده و زندانیان غیر عمد چشم انتظار حمایت خیرین برای آزاد و رهائی از بند زندان هستند .

موارد بیشتر