پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 Thursday 2 May 2024 00:00

رئیس کمیسیون حمل و نقل و محیط زیست شورای شهر اصفهان گفت: معضلات اجتماعی در گوشه وکنار پارکها وکنار آثار تاریخی خودنمایی می کند
به گزارش دانشنام به نقل از مهر، غلامرضا شیران در نطق پیش از دستور خود در یکصد وسی و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مشاهده ناهنجاریهای اجتماعی در گوشه و کنار پارک‌ها بیان داشت: در این زمینه باید توجه داشته باشیم که فروش مواد مخدر و استفاده از قلیان در این فضاها بیداد می‌کند.
وی در ادامه با بیان اینکه مصرف مواد مخدر و به ویژه قلیان در کنار آثار تاریخی اصفهان و به ویژه بر روی پل‌های تاریخی چهره این آثار را در دید گردشگران و به ویژه گردشگران خارجی بسیار معضل آفرین شده است، اضافه کرد: در این راستا را‌ه‌اندازی پلیس آثار تاریخی امری مهم است.
این عضو شورای شهر تصریح کرد: نباید بیش از این اجاره بی حرمتی به آثار تاریخی داده شود ضمن اینکه باید توجه داشته باشیم که برخی از افرادی که این بی حرمتی‌ها را انجام می‌دهند نسبت به میزان آسیب‌زا بودن کارشان آگاهی ندارند و نیازمند آموزش در این زمینه هستیم.
شیران در ادامه به وضعیت نامناسب آرامگاه صائب اشاره داشت و افزود: نمی‌دانم صائب چه گناهی کرده که در اصفهان به خاک سپرده شده است تا مزارش مورد این همه بی حرمتی قرار گیرد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر ریختن زباله، سیگار و روغن سوخته بر روی قبر صائب عادی شده است و مسئولان امر باید توجه ویژه ‌تری به این موضوع داشته باشند.

موارد بیشتر