جمعه, 14 ارديبهشت 1403 Friday 3 May 2024 00:00

نماینده مردم اصفهان در مجلس اجرای طرح 9 ماده‌ای مصوب شورای عالی آب راه‌حل بحران آب اصفهان دانست. به گزارش دانشنام حجت الاسلام احمد سالک کاشانی درگفتگو با خبرگزاری فارس گفت:
در بین تمام طرح‌های در حال پیگیری برای انتقال آب به فلات مرکزی کشور، اجرای طرح 9 ماده‌ای مصوب شورای عالی آب بسیار حائز اهمیت است که وزارت نیرو نیز کمر به اجرای آن بسته و بسیاری از مواد آن هم پیش رفته است.
وی افزود: موضوع آب یکی از اولویت‌های کشور جمهوری اسلامی ایران است، متأسفانه در استان اصفهان که 9 سال خشکسالی را پشت سر گذاشته با کمبود منابع آب روبه‌رو هستیم.
این نماینده افزود:به همین دلیل طرح‌های متفاوتی برای جبران منابع آب و مشکل کم‌آبی در نظر گرفته شده است که از جمله این طرح‌ها مصوبات 9 ماده‌ای شورای عالی آب در سطح کشور و دیگری مدیریت آب بر اساس قانون توزیع عادلانه آب است.
سالک ادامه داد: راه حل دیگر انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی از طریق تونل‌های مربوطه از جمله تونل سوم کوهرنگ واحداث سد بهشت آباد بوده است.
وی تصریح کرد: در مجموع این راهکارها در وزارت نیرو با جلسات مختلفی که گذاشته شده در حال پیگیری است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: نکته مهم صرفه‌جویی آب است، بالاخره وقتی با کمبود آب روبه ‌رو هستیم بایدصرفه‌جویی در مصرف آب مصدر کار قرار گیرد.
حجت‌الاسلام سالک در رابطه با زمان به نتیجه رسیدن این طرح‌ها، اظهار کرد: هرکدام از آنها زمان‌بندی خاص و منابع بودجه‌ای خود را دارد و با توجه به این‌هااز طریق وزارت نیرو در دست عمل هستند.

نوشتن دیدگاه

موارد بیشتر