دوشنبه, 17 ارديبهشت 1403 Monday 6 May 2024 00:00

قطعه موسیقی «گوی چوگان» توسط هنرمند میراث فرهنگی اصفهان رونمایی می‌شود. به گزارش دانشنام به نقل از  ایسنا- منطقه اصفهان، منصور زیرک، خواننده گوی چوگان با اعلام این خبر گفت: آلبوم حسن باران که به تازگی با صدای بنده انتشار یافته امروز -یکشنبه 16 خرداد ماه- ساعت 20 در مجتمع فرهنگی فرشچیان با حضور علاقمندان رونمایی می‌شود.

یکی از قطعات این آلبوم با نام «گوی چوگان» می‌باشد که با هدف اشاعه بازی چوگان در میدان نقش جهان سروده و اجرا شده است.

این خواننده موسیقی ایرانی افزود: این اثر نمایانگر زنده بودن بازی چوگان در میان هنرمندان و مردم اصفهان است و همانند بسیاری از صنایع دستی اصفهان که شاهد نقوشی از بازی چوگان است، این مدارک نشانگر جاری بودن بازی چوگان در میان ایرانیان بوده است.

این هنرمند میراث فرهنگی افزود: موسیقی در فرهنگ ایرانی در خدمت اشارات و دعاهای مذهبی و همچنین درمان بیماری‌ها بوده است که نوع اعتلا یافته آن امروزه در تمرینهای تن آرامی دیده می‌شود.

وی همچنین تأکید کرد قطعات آلبوم حسن باران با هدف ایجاد فضایی آرام بخش تنظیم و اجرا شده و به معاون فقید صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان زنده یاد «احمد ادیب» و همه آنانی که با امید به مبارزه با سرطان برخاستند و هیچ گاه تسلیم ناامیدی نشدند، تقدیم می‌شود.

شایان ذکر است این اثر طبق مجوز شماره 9236-95 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماره 17009 در کتابخانه ملی ایران به ثبت رسیده است. همچنین قطعه گوی چوگان این آلبوم به همراه آثار دیگر هنرمندان ایرانی به عنوان یکی از اسناد پرونده ثبت جهانی میراث ناملموس به تازگی به یونسکو ارسال شده است.

نوشتن دیدگاه

موارد بیشتر