جمعه, 14 ارديبهشت 1403 Friday 3 May 2024 00:00

به نقل ازاصفهان زیبا، 

روزنامه اصفهان زیبا در مطلبی که روز پنجشنبه به نقل از مسعود اعتمادی فر منتشر کرد با اشاره به اینکه سالیانه بین 700 تا 800 بیمار به جامعه بیماران ام اس استان اضافه می شود، افزود: نمی توان پیش بینی دقیقی از تعداد مبتلایان جدید در استان ارائه داد.
وی گفت: تعداد بیماران در حال افزایش است و احتمالا تا چند سال آینده نیز روند افزایش تعداد بیماران غیر پیشرفته ام اس ادامه خواهد داشت.
اعتمادی فر از وجود بیش از هفت هزار بیمار مبتلا در استان اصفهان خبر داد و افزود: آمار بیماری ام اس در استان اصفهان کمی از دیگر استانهای کشور بیشتر است.
وی گفت: این بیماری در استانهای تهران، فارس، خراسان رضوی و مرکزی نیز شیوع زیادی داشته است.
رییس انجمن ام اس استان اصفهان در نشست سالیانه روسای مراکز ام اس ایران نیز اظهار کرد:امروز اصفهان نه تنها در حوزه علمی درمان ام اس، بلکه در راستای حمایت از بیماران نیز حرف اول را در کشور می زند.
اعتمادی فر افزود: مرکز ام اس اصفهان، نخستین و مجهزترین مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی ام اس کشور است.
وی با بیان اینکه در سال های اخیر پیشرفت های شگرفی در زمینه درمان بیماری ام اس در کشور و استان بوجود آمده است، گفت: امروزه داروهای ایرانی بسیار خوبی در کشور تولید می شود که 80 تا 90 درصد از حملات این بیماری را کنترل می کند.
اعتمادی فر گفت: در حال حاضر این بیماری در کشور قابل درمان است و مبتلایان می توانند طول عمر طبیعی داشته باشند.
رییس انجمن ام اس استان اصفهان هدف از برگزاری این نشست را راه اندازی شورای عالی هماهنگی انجمن های ام اس کشور عنوان کرد و افزود: بررسی اعضا در این نشست نشان داد که برای ارائه هر چه بهتر خدمات به بیماران و کارایی انجمن های ام اس در استانها، باید شورای عالی هماهنگی پیش بینی شود.
نایب رییس انجمن ام اس ایران نیز در این نشست اظهار کرد: در حال حاضر بین 60 تا 70 هزار بیمار ام اس در کشور وجود دارد.
محمد علی صحراییان افزود: بر اساس تحقیقات، مهمترین دغدغه بیماران به ترتیب به قیمت دارو و درمان، دسترسی آسان به تیم درمانی و کمبود تیم های تخصصی اختصاص دارد.
صحراییان گفت: همه استانهای بزرگ کشور آمار بالایی از این بیماری دارند اما استان اصفهان به نسبت جمعیت یکی از پر بیمارترین استانهای کشور است.
وی افزود: تهران جزو استانهایی است که بیماران زیادی دارد و ام اس در استانهای فارس، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی نیز شیوع زیادی دارد.
نایب رییس انجمن ام اس ایران گفت: هم اکنون انجمن ویژه ام اس در 42 شهر و مرکز استان کشور در حال فعالیت است.

نوشتن دیدگاه

موارد بیشتر