جمعه, 28 ارديبهشت 1403 Friday 17 May 2024 00:00

نیمه شعبان امسال هم همچون نیمه شعبان های گذشته، آمد و رفت. در مکان های خاصی از شهر چراغانی بود و شربت و شیرینی. عده ای سوار بر خودرو یا موتور خیابان پیمایی می کردند و به تماشای دیگران که در آن محل های خاص تجمع کرده بودند، می رفتند.

اما امسال تفاوت هایی هم با سال های دیگر وجود داشت. شب نیمه شعبان جشنی بزرگ در محوطه بزرگ روباز لادر برپا بود و جمعیت زیادی را به آنجا کشانده بود تا شاید گم شده خود را آنجا بیابند. آنجا که همراه برنامه های شاد از نام آوران تجلیل شد و حضار با یک خیریه منتسب به امام زمان (عج) که به یاری مددجویان شتافته آشنا شده تا شاید به یمن این میلاد با سعادت به جمع خیّران بپیوندند و این در حالی بود که عده ای نیز در مساجد محلات ترجیح دادند به جمع شب زنده داران بپیوندند، باشد تا از این طریق به معرفتی دست یابند.


شرایط در امامزاده سیدمحمد (ع) هم آماده بود تا اگر کسی همت کرد، از فرصت پیش آمده به معنویت خود غنا ببخشد و همزمان عصر روز نیمه شعبان مهدیه خمینی شهر هم با دعوت از دکتر آذر و سعید بیابانکی سعی کرده بود سهم خود را در پربار کردن جشن منتظران ظهور ایفا کند و این همه باعث شده بود که چنین احساس شود که امسال جایگزین هایی برای برپایی جشن میلاد آقا امام زمان (عج) سبب شده است که اثری از تغییر در چهره شهر وغیرعادی شدن وجود نداشته باشد و کمتر راهبندان ها و رفت و آمدهای بی هدف دیده شود.


اما پخش شربت میانه خیابان و با ایجاد راهبندان و ریختن ظروف یکبار مصرف در جای جای شهر همچنان چشمگیر بود در حالی که دوستداران محیط زیست تحت عنوان انجمن سبز اندیشان مهربین اینبار آستین ها را بالا زده بودند و ظروف یکبار مصرف را در چند نقطه از شهر جمع آوری می کردند و افراد زیادی نیز با مشاهده این حرکت به آنها می پیوستند. امید اینکه در سایه برنامه ریزی وبستر سازی و تولیدات فرهنگی مناسبتها جهت دار وپر بار شود.

نوشتن دیدگاه

موارد بیشتر