شنبه, 15 ارديبهشت 1403 Saturday 4 May 2024 00:00

معاون وزير و رئيس ستاد مديريت بحران كشور بر راه اندازي دومين سامانه آبرساني اصفهان در كوتاه ترين زمان تاكيد كرد.
به گزارش دانشنام به نقل از ايرنا، روابط عمومي آبفا استان اصفهان روز شنبه به نقل از ' اسماعيل نجار ' افزود: اصفهان از جمله شهرهايي است كه به لحاظ وجود تنش آبي در رده شهرهاي بحران زا قرار دارد لذا راه اندازي دومين سامانه آبرساني اصفهان بزرگ در كوتاهترين زمان ممكن ضروري است.
وي كه در جريان در بازديد از تصفيه خانه بزرگ آب اصفهان سخن مي گفت، افزود: بيش از 85 درصد جمعيت استان اصفهان تحت پوشش طرح آبرساني اصفهان بزرگ قرار دارد بنابراين در راستاي ايجاد پدافند غيرعامل، برخورداري از دومين سامانه آبرساني از اهميت بسزايي برخوردار است.
معاون وزير و رئيس ستاد مديريت بحران كشور اظهاركرد: در صورت بروز حوادث غيرمترقبه براي تصفيه خانه باباشيخعلي به سامانه آبرساني ديگري نياز است تا از بروز بحران حلوگيري و حادثه در كمترين زمان برطرف شود.
مديرعامل شركت آبفا استان اصفهان نيز گفت: مراحل تصفيه آب در تصفيه خانه باباشيخعلي مطابق با آخرين فنآوري روز دنيا انجام مي شود بطوريكه ميزان هدايت الكتريكي (EC) آب اصفهان 170 مي باشد در حاليكه اين ميزان در آب معدني هاي موجود در بازار 220 است و به گفته كارشناسان، اين مهم مطلوبيت و كيفي بودن آب شرب اصفهان را نشان مي دهد.
هاشم اميني بر تجهيز و بهسازي تصفيه خانه باباشيخعلي تأكيد كرد و افزود: تجهيز و نوسازي تصفيه خانه باباشيخعلي به لحاظ تأمين آب شرب بيش از چهار ميليون نفر جمعيت استان اصفهان بسيار مهم است.
وي خاطرنشان كرد: شركت آبفا استان اصفهان در سال جاري براي عبور از بحران كم آبي در استان اصفهان به بيش از 77 ميليارد تومان اعتبار نياز دارد.
اميني با اشاره به اينكه اكنون فرآيند آشغالگيري در ورودي آب سد چم آسمان به تونل باباشيخعلي بصورت سنتي انجام مي شود، افزود: در حاليكه اگر نصب آشغالگيري در ورودي آب سد چم آسمان به تونل باباشيخعلي بصورت اتوماتيك انجام شود، ورودي آب به تصفيه خانه با نوسان روبرو نخواهد شد.
تصفيه خانه بابا شيخعلي يكي از بزرگترين تصفيه خانه هاي آب ايران به شمار مي رود كه در كيلومتر 45 جاده اصفهان- شهركرد و در جوار شهر زاينده رود واقع شده است.
اين تصفيه خانه علاوه بر شهر اصفهان آب 55 شهر و 300 روستاي ديگر به جمعيت افزون بر 4 ميليون نفر و تعداد زيادي از صنايع بزرگ و كوچك استان اصفهان را تأمين مي كند.

نوشتن دیدگاه

موارد بیشتر