سه شنبه, 01 خرداد 1403 Tuesday 21 May 2024 00:00


به گزارش خبرنگار ایمنا، فریدون اللهیاری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان عصر روز 11خرداد 1400 در ۵۳ سالگی بر اثر عوارض ناشی از ابتلاء به کرونا در بیمارستان الزهرا اصفهان درگذشت.
فریدون الهیاری که به بیماری سرطان خون مبتلا بود، در آخرین مراحل شیمی درمانی با بیماری کرونا نیز در گیر شد؛ هفته گذشته وضعیت جسمانی او وخیم و امروز نیز دار فانی را وداع گفت.
وی عضو هیأت علمی گروه تاریخ دانشگاه اصفهان بود و عمده فعالیت خود را در زمینه تاریخ اجتماعی و فرهنگی ایران انجام می‌داد.
الهیاری که سال ۹۳ به عنوان مدیر کل میراث فرهنگی اصفهان منصوب شد، در سال ۱۳۷۰ مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه اصفهان دریافت کرد. سپس دوره کارشناسی ارشد را در دانشگاه تهران به پایان رساند و در سال ۸۳ موفق به اخذ مدرک دکترای تاریخ اسلامی از دانشگاه شهید بهشتی شد.
پیکر فریدون اللهیاری روز بعد از مقابل کل میراث فرهنگی اصفهان و سپس در دانشگاه اصفهان برگزار و در امامزاده نجم الدین محله جوی آباد خمینی شهر به خاک سپرده شد.
ثبت اصفهان به‌عنوان دومین شهر جامع صنایع‌دستی جهان، ثبت ملی سه شهر و یک روستای ملی صنایع‌دستی، برپایی بیش از ۴هزار کارگاه مرمت آثار تاریخی در اصفهان، حمایت از بخش خصوصی در اجرای بیش از ۳۰۰ طرح سرمایه‌گذاری بخش گردشگری در استان، راه‌اندازی ۲۰ موزه، ثبت ملی بیش از ۳۰۰ اثر تاریخی ملموس و ناملموس، ثبت حریم بیش از ۴۰۰ بنای تاریخی در استان و شناسنامه‌دار کردن نزدیک به ۲۰هزار هنرمند صنایع‌دستی استان اصفهان در کارنامه مدیریت این استاد تاریخ ثبت شده است.