شنبه, 15 ارديبهشت 1403 Saturday 4 May 2024 00:00

به نقل ازآنا، 

مسجدالنبی (ص) دانشگاه آزادخمینی شهر

ساخت مسجدالنبی (ص) و مجموعه فرهنگی عظیم دانشگاه آزاد در سال 1383 شروع شد.
مسجد النبی(ص) و مجموعه فرهنگی در منطقه مرکزی جغرافیایی دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر مستقر است، بدان گونه که در روزهایی که هوا پاک است و آلودگی ندارد از درون شهر گنبد این مسجد مکان قابل رویت است.
این مسجد داری یک شبستان به مساحت 500متر مربع است و دارای 2 سالن مجزا در سمت راست و چپ شبستان هر کدام به مساحت 250متر مربع است.
مسجد واحد خمینی شهر یک حیاط به مساحت 800متر مربع و دو آب نما به مساحت هر کدام 30متر مربع و یک باغچه زیبا به مساحت 60متر مربع وسط حیاط مسجد و میان دو آب نما دارد.
این مسجد دارای اتاق های مجزا به تعداد 5عدد به مساحت مجموعا 75متر مربع، سیستم سرمایش و گرمایش هواساز و سیستم تهویه هوا، وضوخانه های مجزا برای برادران و خواهران و سرویس بهداشتی مجزا برای برادران و خواهران، دو انبار جهت وسایل و امکانات مجموعه و

مسجد است، همچنان که در شبستان مسجد برای 700نفر جا برای نماز گزاران موجود و هر سالن مجزا در سمت راست و چپ شبستان برای 200 نفر جا برای نمازگزارن موجود است.
مسجد النبی (ص) دارای یک منبرچوبی زیبا و منقوش به خاتم کاری و معرق و سه پله برای مناسبت های مذهبی و سخنرانی مدعوین و یک جایگاه زیبا دارای نقش معرق و مشبک و خاتم کاری برای نشیمنگاه قاری برای تلاوت آیات قرآن کریم، یک سیستم صوت مناسب، یک محراب بسیار زیبا و جذاب تمام گچکاری با دست هنرمندان اصفهانی و یک کتیبه زیبا کاشی کاری شده با سوره جمعه در زیر اطراف و داخل گنبد است.

کف مسجد النبی (ص) مفروش به فرش های سجاده ای زیبا در حین حال ساده و جذاب بوده و دارای یک تریبون شکیل و مناسب برای موذنان و مکبران نماز جماعت و مداحان اهل بیت علیهم السلام، 6 جا مهری چوبی ایستاده و زیبا منقوش به خاتم کاری است.
مجموعه فرهنگی و مسجد النبی (ص) دارای 40 در چوبی روسی شکیل و زیبا و محکم برای ورودی ها و خروجی ها و موارد اضطراری در مواقع احتمالی آتش سوزی و اتصال شبستان به سالن های اطراف برای اتصال نماز جماعت نمازگزاران و یک اتاق مجزا پشت محراب برای سیستم صوت و نگهداری وسایل دم دستی مسجد است.
این مسجد دارای دو دستگاه راه پله به پشت بام مسجد، دو سالن متوسط هر کدام به مساحت 150متر مربع برای برپایی نمایشگاه های فرهنگی و فضای سبز زیبا و جذاب در اطراف محوطه مجموعه فرهنگی است.
مسجد النبی (ص) به مساحت 4000متر مربع ، دارای دو سالن بزرگ هر کدام به مساحت 500متر مربع برای برپایی نمایشگاه های منطقه ای و ملی نیز هست.

نوشتن دیدگاه