پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 Thursday 2 May 2024 00:00


مدیر خانه ملل و اصفهان شناسی اصفهان با اعلام انتشارکتاب در مرکز اصفهان شناسی گفت: دستاوردهای این خانه حاصل پژوهش پژوهشگران مختلف ایرانی و اصفهانی است که در قالب کتاب های ارزشمند منتشر شده، به طوری که تاکنون ۱۰۰ عنوان کتاب در مرکز اصفهان شناسی چاپ شده است.
به گزار دانشنام حمید فرهمند در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: با توجه به وجود آثار فاخر و گرانبهایی که در شهر اصفهان وجود دارد، مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل وابسته به سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در سال ۸۴ تأسیس شد تا به معرفی هر چه بیشتر جاذبه های گردشگر ی و تاریخی این شهر بپردازد.
وی با اشاره به اینکه شناخت و معرفی اصفهان به سایر ملل ها مهمترین فعالیت خانه ملل و اصفهان شناسی به شمار می رود، تصریح کرد: این خانه در بخش های پژوهش، آموزش، برگزاری دوره های آموزشی، تورهای گردشگری آشنایی با محله ها و خانه های تاریخی اصفهان، هنرهای اصفهان با مخاطبان خود ارتباط دارد.

مدیر خانه ملل و اصفهان شناسی اصفهان افزود: مخاطبان ما از کودک و نوجوان تا پیر و کهنسال و از افراد فرهیخته تا افرادی که تحصیلات دانشگاهی ندارند، هستند.
وی با اشاره به اینکه خانه ملل و اصفهان شناسی اصفهان در مناسبت های مختلف نمایشگاه هایی پیرامون اصفهان پژوهی برگزار می کند، ادامه داد: دستاوردهای این خانه حاصل پژوهش پژوهشگران مختلف ایرانی و اصفهانی است که در قالب کتاب های ارزشمند منتشر شده، به طوری که تاکنون ۱۰۰ عنوان کتاب در مرکز اصفهان شناسی چاپ شده است.
فرهمند خاطرنشان کرد: همایش هایی با موضوعات تاریخ و فرهنگ مردم اصفهان، جغرافیای اصفهان، هنر و معماری اصفهان و موضوعات مرتبط به صورت ماهیانه توسط خانه ملل و اصفهان شناسی اصفهان در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار می شود.
وی اعلام کرد: مرکز اصفهان شناسی هر روز به جز پنجشنبه ها از ساعت ۷ و نیم صبح تا ۱۴ و نیم بعد از ظهر در خدمت شهروندان است.

 گفتنی است در خمینی شهر در موردپیشینه منطقه ماربین وسده تاکنون چند کتاب از جمله سده در گذر زمان تالیف رسول صرامی و سالشمار وروز شمار ماربین، سده، همایونشهر وخمینی شهر چاپ شده است.