شنبه, 22 ارديبهشت 1403 Saturday 11 May 2024 00:00


تاریخچه:
در 26 اسفند1391 سازمانی با عنوان رفاهی تفریحی به سازمان های شهرداری خمینی شهر اضافه شد. این سازمان چهارمین سازمان رفاهی تفریحی شهرداری های استان بعد از شهرهای اصفهان، نجف آباد و کاشان بود. در مراسم افتتاح سازمان امام جمعه، شهردار، فرماندار و رییس شورای شهر وقت حضور داشتند، حمید شهبازی رییس روابط عمومی شهرداری با حفظ سمت به عنوان مدیرعامل این سازمان معرفی و سازمان در محل خانه مجیر یکی از آثار تاریخی شهرستان، شروع به کار کرد.
شهردار محمد شرفا در این مراسم در رابطه با روند افتتاح این سازمان گفت: با پیگیری هایی که از تیرماه امسال آغاز شد توانستیم آذرماه اساسنامه را به تصویب و امضای وزیر کشور برسانیم و امروز شاهد افتتاح آن در یک مکان تاریخی هستیم.
شرفا در ادامه ضمن دعوت از فرهیختگان و صاحب نظران برای کمک به عملکرد بهتر این سازمان، حوزه وسیع فعالیت سازمان را در زمینه های فرهنگی، ورزشی، زیباسازی محیط شهری و پارک ها، برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها عنوان کرد.
مدیر عامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری نیز در این مراسم ضمن اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر مهندسی فرهنگی و ابراز خشنودی از اینکه یکی از سربازان این جبهه است، گفت: شهرداری یکی از اجرایی ترین نهادهای شهر است. هرکس در شهر قصد فعالیت فرهنگی، هنری، ورزشی و... دارد اول به سراغ شهرداری می‌آید و اینک با تاسیس این سازمان می‌توانیم در جهت برقرای ارتباط مطلوب بین شهرداری و شهروندان در زمینه های فرهنگی و هنری گام های بهتری برداریم.
پس از انتخابات دور چهارم شورای اسلامی شهر علیرضا پیمانی و از دور پنجم سید‏هادی موسوی ریاست این سازمان را برعهده گرفتند.
در سالهای بعد این سازمان به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی تغییر نام داد و معاونت فرهنگی اجتماعی نیز بنا نهاده شد.

منابع:
ایمنا يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۱
پایگاه خبری فرصت آنلاین خمینی شهر

نوشتن دیدگاه