شنبه, 22 ارديبهشت 1403 Saturday 11 May 2024 00:00


سال اول این دهه همچنان احرای طرح های شروع شده در شورای اسلامی شهر دوره اول پیگیری شد. در 9 اسفند 1381 دومین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هم زمان با سراسر کشور در خمینی شهر برگزار و 7 نفر برگزیده شدند. این شورا در اوایل سال 1382 با وجود انتظار عموم مردم
شهردار منتخب اولین شورای اسلامی شهر، مهندس محمود عابدی را ابقا نکرد و به جای ایشان آقای عباس کمالی به عنوان شهردار معرفی شد. شهردار جدید تا مهر 1385 مدیریت شهرداری را برعهده داشت و با طرح موضوع اختلاس توسط یکی از کارکنان زیر مجموعه در 17 مهر 1385 طی حکمی از سوی سیدمرتضی بختیاری استاندار اصفهان حکم تعلیق ازخدمت عباس کمالی شهردار خمینی شهر به مدت سه ماه صادر شد. به دنبال این اقدام، از سوی شورای اسلامی شهر خمینی شهر مهندس مهدی مختاری شهردار ناحیه 2 خمینی شهر به عنوان سرپرست شهرداری  منصوب شد. به سبب شرایط به وجود آمده و جو بی اعتمادی نسبت به شهرداری تا آذر 1386، ظرف حدود 14 ماه سه نفر، آقایان مهدی مختاری، علیرضا خامسی پور و محمد شرفا اداره شهرداری را برعهده گرفتند تا اینکه شورای اسلامی شهر دوره سوه در نهم اردیبهشت 1386  با عضو یت 7 فرد جدید کار خود را شروع کرد. این شورا کوشید تا با انتخاب یک فرد مقتدر ثبات و اعتماد را به شهرداری برگرداند. آقایان علی ‏اصغر حاج حیدری و سپس عزیزاله پورکاظم برای تصدی مدیریت شهرداری مد نظر بودند که در نهایت مهندس پورکاظم از آذر 1386 تا تیر 1390 در سمت شهردار خمینی شهر انجام وظیفه نمود.


عمده عملکرد شهرداری در دهه 1380
1-احداث چندین پارک و فضای سبز: به دلیل افزایش جمعیت و اقبال مردم به استفاده از فضاهای سبز برای گذران اوقات فراغت و کمبود فضاهای موجود، در سالهای نیمه اول این دهه چند پارک جدید در نقاط مختلف شهر به بهره برداری رسید. به این ترتیب پارک های علیمردان خان، بهشت، مهر و باغبان به پارک پیروزی وجنگلی افزوده شد و پارک شهروند کلنگ خورد.
2- احداث باغ بانوان
3-خرید و احداث کارخانه تولید کود
4-مشارکت 45 درصدی شهرداری در احداث پایانه مسافربری خمینی‌شهر(مهربین)
5-انجام مطالعات آلایندگی شهر بر اثر فعالیت پالایشگاه و نیروگاه به منظور برقراری عوارض الایندگی ودرآمد پایدار
6-انتشار دوهفته نامه فرهنگی، اجتماعی با عنوان
حضور و در ادامه با تغییر نام به فرصت
7-مصوب شدن تقسیم خمینی‏ شهر به چهار ناحیه شهرداری گشایش ساختمان‏های شهرداری‏های نواحی
8-گشایش ایستگاه آتش‏نشانی منظریه
9-تاسیس سازمان خدمات موتوری شهرداری
10- اجرای برنامه های فرهنگی از جمله پیاده روی های خانوادگی و جشن در پارکها از طریق روابط عمومی شهرداری
در این دوره بسیاری از طرح های شروع شده در دهه قبل از جمله طرح لادر و بام سبز متوقف شد و تفکرات الحاق شهر به اصفهان و توسل به مرکز برای پیش برد طرح های نیمه تمام خیابان ها بارها طرح شد. در همین راستا مسوولین دولتی به شهر نیز دعوت شدند.

با همین هدف تلاشهای زیادی برای وصول طلب های شهرداری از دانشگاه صنعتی صورت گرفت.


همچنین موضوع خرید املاک پادگان امام حسین(ع) با وجود توافق نسبی با سپاه اجرایی نشد.


منابع:
شماره های مختلف شهر و شهروند
شماره های مختلف دو هفته نامه فرصت

نوشتن دیدگاه