شنبه, 22 ارديبهشت 1403 Saturday 11 May 2024 00:00

انتخابات شوراهای محلی دو دوره انجام و عملا از سال 1362 ادامه نیافت و در نتیجه شورای هماهنگی شهر هم دیگر تشکیل نشد. از آن به بعد شهرداران با نظر مقامات محلی و استانداری مشخص می شدند. این دوره مردم تقریبا نظارتی برشهرداری نداشتند و حدودا یکسال یکبار یک شهردار امور شهر را به دست می گرفت. در حالی که این سالها، سالهای گذر از همایونشهر با چهار محله به خمینی شهر با آبادی های پیرامون که به آن می پیوستند و گسترش شهر به سمت شمال و اوج مهاجرتها بود که برنامه ریزی و آماده کردن زیر ساخت‏ها را می طلبید.
بعد از مهندس میردامادی، اصغر براهیمی از بنیانگذاران جهاد سازندگی خمینی شهر به سمت شهردار خمینی شهر انتخاب شد. به گفته آقای براهیمی بودجه سال 1362 شهرداری که در پایان سال 1361 تصویب شد به مبلغ ده میلیون و پانصد هزارتومان بود. در همین دوران بلوار شهید بهشتی زیر سازی و آسفالت شد همچنین سنگ چینی اطراف نهر گارد توسط سازمان آب و کمک 50 هزار تومانی شهرداری صورت گرفت. محدوده بندی و نصب بلوک های دور پارک پیروزی مربوط به قبل از انقلاب بود و رفع برخی موانع تکمیل پارک از جمله برچیدن کارگاه سنگ موجود در این دوره انجام شد.
اصغر براهیمی خدود یک سال شهردار بود و بعد از وی تا سال 1364 خمینی شهر چند شهردار راتجربه کرد تا طزف 6 ساله پس از سال 1358 تا 1364 شش شهردار را به خود دید ه باشد. دو نفر آنها اصغر براهیمی و مهندس فیض‏ اله میردامادی بومی بودند. در سال 1364 تا اواسط سال 1368 مهندس صادق ناجح پامناری شهردار خمینی شهر شد . در دوره وی که نسبتا دوره با ثباتی بود و حمایت نیروی تاثیر گذار شهر را داشت اقدامات عمرانی چندی به نتیجه رسید و یا رقم خورد که به برخی از آنها با توجه به اسناد موجود اشاره می شود:
0جدول، زیر سازی و آسفالت خیابانهای امیرکبیر، 17 شهریور و بلوار جمهوری اسلامی.
0عملیات آماده سازی قطب صنعتی.
0اتمام عملیات احداث پارک پیروزی با حدود 10 سال اجرا.
0گرفتن صد هکتار زمین در اراضی شمال شهر جهت احداث گورستان مرکزی و انجام برخی اقدامات اولیه در آن مکان و همزمان کمک به دیوارکشی گورستانهای سطح شهر
0گرفتن 60 هکتار زمین در اراضی شمال شهر جهت احداث پارک بزرگ شهر( پارک جنگلی) و شروع عملیات احداث پارک
0گرفتن 10 هکتار زمین در اراضی شمال غربی شهر برای انتقال سنگتراشها به آن مکان
0آسفالت برخی کوچه ها که تا آنزمان خاکی بودند.
در خصوص گرفتن زمین ها در شمال شهر واقعیت این است که در عمل اسناد زمینهای ذکر شده به نام شهرداری صادر نشده ولی بر اساس صورتجلسات تنظیمی اقداماتی بر روی این زمینها صورت گرفت. در خصوص گورستان مرکزی در دوره شورای سوم و پیگیری شهردار پورکاظم اسنادی به نام شهرداری صادر شد.
پس از وی قاسم حسینی، به مدت دو سال شهرداری را اداره کرد.

نوشتن دیدگاه