یکشنبه, 23 ارديبهشت 1403 Sunday 12 May 2024 00:00

بلدیه سده در بدو تاسیس برای کارهای خود از اسب و ارابه استفاده می کرد. سندی از سال 1328 در خصوص گزارش خرابی ارابه‌های اسبی شهرداری و تقاضای تعویض آنها وجود دارد که‏ موید این موضوع است. در دهه 1340 شهرداری یک جیپ موسوم به جیپ شهرداری و یک ماشین گوشت کش برای حمل گوشت‏ های کشتارگاه داشت و هنوز هم از گاری و اسب استفاده می شد. یک کمپرسی زیل روسی حدود سال 1349 به ماشین‏ ها اضافه شد.


تاسیس سازمان خدمات موتوری

سازمان موتوری شهرداری تهران در سال ۱۳۴۰ با نام اداره کل نقلیه شهرداری تشکیل شد. در دی 1390 خدمات موتوری از مجموعه اجرایی و خدماتی شهرداری خمینی شهر جدا و سازمان خدمات موتوری تاسیس شد و مرادیان به عنوان مدیر عامل این سازمان تعیین گردید .
‌دلیل تشکیل سازمان خدمات موتوری خدمات رسانی بهتر و سریع به شهرداری و شهروندان اعلام گردید. سازمان در اولین سال فعالیت خود با استفاده از بودجه و کمک شهرداری و حمایت شورای شهر به سمت به کار گیری ماشین آلات جدید حرکت نمود و دستگاه های ماشینی همچون مخزن نسوز، جاروی شهری، سیم تریلر خریداری نمود .براین اساس اولین بودجه مستقل این سازمان حدود یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان برای سال 1391 مصوب شد. دراین سال دو دستگاه خودرو مکانیزه کروز، دو دستگاه پرس حمل زباله، 3 دستگاه سیم تریلر حمل زباله، دو دستگاه جارو، یک دستگاه مخزن شور و یک دستگاه جدول شور برای سازمان نوبنیاد خریداری شد .

 

نوشتن دیدگاه