چهارشنبه, 12 ارديبهشت 1403 Wednesday 1 May 2024 00:00

اولین انجمن ادبی بانوان خمینی شهر


تاسیس: 1382     


احذ مجوز: 1383 


تاریخچه و اهداف
خانم عصمت حبیبی بانوی شاعر خمینی شهر در باره تاریخچه و اهداف انجمن ادبی نسیم می نویسد:
«افتخار دارم پایه گذار انجمن با کلاس آموزشی، بوده ام که با وجود همه‌ی سختی ها به یاری خداوند ادامه دارد.
انجمن نسیم را با چند نفر از بانوان شاعر در سال 1382 شروع کردیم و در سال ۱۳۸۳ با دریافت مجوز بصورت جدی و رسمی به کار خود ادامه دادیم. اولین مکان انجمن نسیم دهکده ی هنر بود. در طول این چند سال انجمن در مکان های مختلفی مانند: کتابخانه, اداره ارشاد، سازمان شهرداری تشکیل شد و با اختصاص یافتن خانه ی تاریخی «زهتاب» از طرف شهرداری شهر به خانه هنرمندان و با شروع دوباره و باز گشایی انجمن ها بعد از کرونا در این مکان در خدمت جامعه ادبی هنری هستیم.
هدف از تشکیل انجمن نسیم پیشبرد فرهنگ و ادب شهر با توجه به شناسایی افراد مستعد شعر و ادبیات و همچنین نیاز خانم ها به انجمنی مستقل به نام بانوان شهر بوده است.(البته، گرچه انجمن به نام بانوان بوده، ولی پذیرای بانوان و آقایان با سنین مختلف در کلاس و انجمن بوده و هستیم). دیگر اهداف انجمن نسیم یافتن جوان های صاحب ذوق و تشویق و آموزش اصول و ارکان شعر و ارتقاء ذوق و استعدادشان و از همه مهمتر دادن اعتماد به نفس و خودباوری به افراد مبتدی است و تازه کار که جذب شعر و ادب شوند و ایجاد علاقه به پایداری آنها در این راه است که به یاری خداوند تلاش ها به بار نشسته و ثمر داده است، افرادی که با نسیم شروع کردند یا به طور مستقیم و آموزش ها و یا از طریق پل ارتباطی نسیم و آشنایی با انجمن های دیگر شهر و استان، راه های ترقی و پیشرفت را طی کرده اند.
انجمن نسیم روزهای یکشنبه عصر در خدمت شاعران و هنر جویان عزیز است. در ساعت اول آموزش عروض و قافیه و موضوع دو ساعت بعد نقد و بررسی اشعار، معرفی کتاب، شناساندن پایه های ادب فارسی کشور و دیگر مطالب ادبی است.».
عصمت حبیبی فروردین 1402