شنبه, 29 ارديبهشت 1403 Saturday 18 May 2024 00:00

حجت‏ الاسلام عباسعلی قانع ‏پور


تاریخ تولد: 1326


نام‏ پدر: احمد


وی از طرفداران امام خمینی(سره)است و در جریان تظاهرات طلاب حوزه علمیه قم برای بزرگداشت شهدای پانزده خرداد در تاریخ 15/2/1345 دستگیر و به حبس محکوم‏ شد. قانع ‏پور در تاریخ 9/3/1357 پس از اتمام مدت محکومیت از زندان آزاد گردید.

گزارش ساواک در خصوص حجت ‏الاسلام عباسعلی قانع‏ پور
نامبرده بالا از زندانیان ضد امنیتی متعصب بوده و در هنگام ملاقات با همسرش علاوه بر مبادله اطلاعات، مطالب خلاف حقیقت نیز بیان می نماید. ضمنا در تاریخ 6/2/37 مطالبی بدین شرح به همسرش گفته است: 1- آمار زندانیان سیاسی اصفهان تعداد 50 نفر است. 2- رییس شهربانی اصفهان، که هر کس بخواهد او را ملاقاتکند باید از یک هفته قبل نوبت بگیرد و بعد هم ؟؟/ موفق نشود، هر شب به زندان می آید و به ما التماس می کند که با خانواده های خودمان ملاقات کنیم ولی ما ترتیب اثر ندادیم.
3- یاد شده اظهار نموده: در این اعتصاب، کلیه خواسته های خود را گرفتیم از جمله کتاب، گماردن دو نفر زندانی سیاسی برای کنترل آشپزخانه و سایر خواسته ها.
4- وی بر خلاف حقیقت اظهار نموده: در آشپزخانه دزدی می شد که ما مچ آن ها را گرفتیم و اکنون همه کارها دست خودمان است، حتی کنترل مامورین.
5- یاد شده در پایان از حال و وضع سید محمد احمدی فروشانی (روحانی اخلاگر که اخیرا به سقز تبعید شده است) جویا شده و او را ستایش نموده است.
6- همسرش نیز مطالی درباره اعتصاب زندانیان ضد امنیتی تهران به وی گفته

نوشتن دیدگاه