یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403 Sunday 28 April 2024 00:00

آیت اله سیدمحمدتقی حجازی
زاد روز: 1315
وفات: 29 اسفند 1395
مدفن: گلزار شهدای اصغرآباد
به تدریس درس خارج فقه
تدریسدر حوزه علمیه اصفهان فعال امورخیریه وفرهنگی
پس از 62 سال اقامه نماز جماعت در مسجد جامع اصغرآباد، درگذشت. یکی از فرزندان وی دراینباره به خبرنگار فرصت گفت: پدرم در سال 1315 در محله درب سید متولد و از 12 سالگی راهی مدرسه علمیه جده بزرگ شد و از محضر اساتیدی همچون پدرش آیت اله سیدمهدی حجازی، آیت اله ادیب، آیت اله خادمی و حاج شیخ محمدحسین نجفی بهره برد.
حجازی ادامه داد: پدرم از شاگردان آیت اله صافی اصفهانی بود و پس از درگذشت استادش، سال ها در حوزه علمیه اصفهان به تدریس درس خارج فقه مشغول شد.
وی در ادامه از مشارکت پدرش در ساخت بناهای عام المنفعه در اصغرآباد خبر داد و گفت: مرکز درمانی حضرت موسی بن جعفر (ع)، حمام عمومی، مسجد جامع، حسینیه، سالن اجتماعات گلزار شهدای اصغرآباد از جمله بناهایی است که ایشان با کمک مردم احداث نموده است. پسر آیت اله سیدمحمدتقی حجازی همچنین گفت: پدرم بخشی از خانه محل سکونت خود را وقف احداث بیت الاحزان نمود.
وی که از 18 سالگی به تحصیل، تدریس، امور خیریه، اقامه نماز جماعت و برگزاری جلسات مذهبی مشغول بود سرانجام 29 اسفند 95 در 81 سالگی و پس از تحمل بیش از 3 سال بیماری درگذشت و در جوار گلزار شهدای اصغرآباد به خاک سپرده شد.
گفتنی است علیرغم اینکه خاندان حجازی در امامزاده سیدابراهیم فروشان دارای مقبره خانوادگی هستند وی وصیت کرد او را در اصغرآباد به خاک بسپارند. آیت اله حجازی از 18 سالگی در اصغرآباد سکنی گزیده بود.