دوشنبه, 24 ارديبهشت 1403 Monday 13 May 2024 00:00

 سید محمود میردامادی

زادروز:    1336 ه.ش


حجت الاسلام و المسلمین سید محمود بحرالعلوم میردامادی در سال 1336 در خانواده ای روحانی و فاضل دیده به جهان گشود. شجره نامه خانوادگی‌شان به ضرس قاطع به امام ششم شیعیان، امام جعفر صادق (ع) می رسد. پدر ایشان مرحوم آیت الله بحرالعلوم میردامادی می باشد که دارای پنج پسر و یک دختر بوده و سید محمود فرزند بزرگ خانواده می باشد.
پدربزرگشان حجت الاسلام سید اسدالله صدر الاسلام می باشد که افراد پخته محل، او را در خاطر دارند زیرا ایشان سال های زیادی (در حدود نیم قرن) را در مسجد جامع خوزان (مسجد بزرگ و یا مسجد زنجیری!) اقامه نماز کرده و منبر می رفته‌اند و اکنون نیز قبرش در راهرو همین مسجد قرار گرفته است. هنوز داستان ها و حکایت های زیادی از او در خاطره ها باقی مانده است.
سید محمود پس از گذراندن دوارن کودکی نزد پدر، مرحوم آیت الله بحرالعلوم میردامادی و مرحوم آیت الله شیخ مجتبی لنکرانی و شیخ جواد تبریزی و شیخ محمد تقی مجلسی و مرحوم حسن صافی اصفهانی در قم و اصفهان به تحصیل علوم دینی پرداخت. ایشان هم اکنون برای ادامه تحصیلات حوزوی در نجف اشرف حضور دارند و هرزچندگاهی به شهر خود مراجعه می نمایند.
او در تاسیس مراکز فرهنگی و موسسات علمی و تجهیز کتابخانه های دینی و انجمن های خیریه و عام المنفعه سعی و جدیت دارد. ایشان در حال حاضر در شهر اصفهان ریاست مدرسه عقاید و کتابخانه تخصصی حضرت ولی عصر(ع) را عهده دارند و به تدریس، تألیف و سخنرانی در راستای ترویج فرهنگ مهدویت اشتغال دارند.


تالیفات:
وظایف موعودیان ، 1385
فریاد (مناظره ای در مدینه ی منوره)، 1385
دانشگاه عاشورا و ظهور،1385
بهائیت آن گونه که هست، 1390
آیینه زیبایی ها: شناخت شناسی مهدویت
ترازوی شکسته، 1390
مهرِ یَار محور مودّتها ،1378

نوشتن دیدگاه