جمعه, 28 ارديبهشت 1403 Friday 17 May 2024 00:00

دکترسید حسین لقمانی خوزانی

زاد روز: آبان سال 1330

تحصیلات:

کارشناسی شمی دانشگاه اصفهان، سال 1354

کارشناسی ارشد شیمی دانشگاه تربیت معلم، سال 1356

دکتری شمی دارویی دانشگاه براد فورد انگلستان، سال 1368

عناوین: استاد دانشگاه، مولف، فعال اجتماعی.

 

سوابق علمی و اجرایی:

عضو شورای دانشگاه اصفهان.

ریاست دانشکده شبانه دانشگاه اصفهان.

مدیر گروه شیمی و رییس جهاد دانشگاهی دانشکده علوم.

پایه‏گذار و عضو شورای سه نفره جهاد سازندگی خمینی‏شهر.

عضو منتخب شورای هماهنگی محلات خمینی‏شهر در شورای شهر.

عضو فعالان جامعه اسلامی استادان اصفهان.

 

مروری بر زندگی

سید‏حسین لقمانی خوزانی، در سال 1330 در سده جشم به جهان گشود، پدرش دکتر سید‏محمدعلی و مادرش رباب بیگم بود. وی تحصیلات ابتدایی خود را در دبستان اسلامی و تحصیلات متوسطه را در دبیرستان ابن‏سینا طی کرد.

بعد از اتمام تحصیلات متوسطه یک سال به عنوان کارمند بانک صادرات استان به کار مشغول و در سال 1350-1349 در رشته شیمی دانشگاه اصفهان پذیرفته شد. دوران دانشجویی او مصادف با اوج مبارزات دانشگاهی بود و همراه با بقیه دانشجوها در فعالیت‏های انقلابی و اسلامی شرکت داشت وبه همین دلیل در این دوران سه بار از طرف ساواک احضار شد. در بهمن ماه 1354 در آزمون کارشناسی ارشد شیمی مدرسه عالی پارس، دانشگاه تربیت معلم پذیرفته و در این دوره نیز که تا خردادماه 1357 به طول انجامید همراه دانشجویان در فعالیت‏های انجمن اسلامی دانشکده در روند به ثمر رساندن انقلاب اسلامی و برنامه‏های مسجد قبا و حسینیه ارشاد شرکت داشت. از سال 1357 به استخدام گروه شیمی دانشگاه اصفهان درآمد و به تدریس و تحقیق مشغول گردید.

در سال 1364 جهت ادامه تحصیل عازم انگلستان شد و در سال 1368 پس از اخذ درجه دکترای تخصصی در رشته شیمی دارویی از دانشگاه براد فورد انگلستان به کشور مراجعت و به فعالیت علمی تحقیقی خود در دانشگاه اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد.

دکتر لقمانی از سال 1357 تا 1386 در دانشگاه اصفهان به تدریس و تحقیق و نیز امور اجرایی اشتغال داشت و در سال 1386 به مرتبه استادی ارتقاء یافت.

حاصل کار دکتر سیدحسین لقمانی خوزانی در دانشگاه اصفهان تربیت 12 دانشجوی دکترا، 32 دانشجوی کارشناسی ارشد و بیش از 50 مقاله علمی در مجلات بین المللی (ISI) می‏باشد. تحقیقات وی روی سنتز و مطالعه ساختمان ترکیبات دارویی متمرکز بوده است

در این مدت علاوه بر تدریس در دوره‏های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به فعالیت‏های جانبی زیر نیز اشتغال داشته است.

عضو فعالان جامعه اسلامی استادان اصفهان از بدو تاسیس تا سال 1374

سرپرستی امور دانشجویان دانشکده علوم دانشگاه اصفهان در سال‏های 1358 و 1359

رییس دانشکده علوم دانشگاه اصفهان در سال 1359

مدیر گروه شیمی و رییس جهاد دانشگاه دانشکده علوم و عضو شورای دانشگاه اصفهان در سال‏های 60 و 61

رییس دانشکده شبانه دانشگاه اصفهان در سال‏های 62 و 63

مدیرگروه شیمی دانشگاه اصفهان در سال‏های 68 و 69 و 70

ریاست دانشکده علوم و عضو شورای دانشگاه.

دکتر لقمانی علاوه برفعالیت در عرصه علم و دانش به عنوان یک فعال اجتماعی به خصوص در اوایل انقلاب هرکجا نیاز بود وارد عمل می‏شد. سوابق وی در این زمینه عبارتند از:

تحویل‏گیری و نظارت بر توزیع سوخت همایونشهر در دوران حکومت نظامی سال 1357

عضو فعال کمیته انقلاب اسلامی مستقر در شهربانی خمینی‏شهر در سال 1358

پایه گذار و عضو شورای سه نفره جهاد سازندگی خمینی‏شهر در سال‏های 59 و 60

عضو شورای همیاری محله بوستان سهم، خمینی‏شهر و عضو منتخب شورای هماهنگی محلات خمینی‏شهر در شورای شهر و دبیری شورای شهر از سال 1359 تا سال 1361.

دکتر لقمانی در سال 1353 با سرکار خانم فروغ شرفی مربی بهداشت مدارس ازدواج کرد که ماحصل این ازدواج چهار فرزند، نوشین لقمانی کارشناسی ارشد زبان انگلیسی و معلم زبان انگلیسی، حورا لقمانی دارای دکترای ژنتیک از دانشگاه ‏هانور آلمان پست دکترا در دانشگاه‏های توبینکن آلمان برتیش کلمبیا کانادا، بیتا لقمانی کارشناس ارشد روانشناسی از دانشگاه یزد، سید‏طه لقمانی کارشناس رشته عمران از دانشگاه نجف‏آباد می‏باشند.


نوشتن دیدگاه