میراث ملموس
بناهای مذهبی
میراث ناملموس
جاذبه های طبیعی
نهادها
فضای سبز گردشگری
مراکز علمی
مراکز فرهنگی
منابع
دسته بندی دانشنامه
تنظیمات ظاهری

شخصیت ها

مراحل احداث جاده کمربندی جدید(خمینی شهر، شاهین شهر)


1- 7خرداد1386
مصوب شدن احداث جاده کمربندی جدید تحت عنوان مصوبات سفرهای ریاست جمهوری و قول افتتاح آن تا بهمن 88
2- بهمن 1388: جاده افتتاح نمی شود.
3- اردیبهشت 1389: اعلام شد به دلیل ممانعت پادگان شهید موذنی علی رغم آماده بودن 19 کیلومتر از 20 کیلومتر باند اول جاده این پروژه در بهمن 88 افتتاح نشد.
4-  15 اردیبهشت 1389 : ابطحی نماینده وقت شهرستان در نطق پیش از دستور اعلام می کند اگر ممانعت عزیزان ما در سپاه صاحب الزمان نبود باند اول جاده در 22 بهمن افتتاح می شد.
5- مهر 1390 معاون سیاسی امنیتی استانداری اعلام می کند سپاه برای حل مشکل کمربندی اعلام آمادگی کرده است و نماینده شهر قول افتتاح آن را در اولین فرصت می دهد.
6- دی 1390: اسماعیلی معاون سیاسی امنیتی استانداری در نماز جمعه اعلام می کند که جاده کمربندی یک گره کور است که مشکل آن حل شده است.
7- دی 1390: اعلام می شود که به دستور کتبی مقام معظم رهبری موانع احداث جاده کمربندی خمینی شهر پس از دو سال توقف حل شده است.
8- 11دی 1391: افتتاح باند اول (شرقی) جاده کمربندی (تکمیل همان نوزده کیلومتری که در بهمن 88 آماده بود) به دست نیکزاد وزیر راه و شهرسازی.
9- 11دی 1391 : قول تکمیل جاده کمربندی در صورت تامین اعتبار 10 میلیاردی تا پایان سال 91 و بررسی احداث پل روگذر به شهرک صنعتی و آرامستان یعنی همان پلی که مسؤولین استانی اظهار داشتند که خود شهرستان باید احداث کند.
10- تا اواسط آذر 1394 زیر گذر ها و روگذر ها و باند غربی و وضعیت تقاطع جاده جدید با جاده قبلی حدفاصل دانشگاه آزاد و چشمه لادر و نیز مسیر های دسترسی به پایانه باربری و دیگر تاسیسات حاشیه جاده ساخته نشده است.

11-بهمن 1395 شروع تقاطع غیر همسطح کمربندی جدید و قدیم  و پل روگذر کمربندی جدید به شهرک برق و الکترونیک

12-سال  ۱۳۹۸   تکمیل  کمربندی از سمت خمینی‌شهر به سمت شاهین‌شهربه طول 30  کیلومتر تا سال 1401