چاپ



حاج آقا رضا صهری فرزند ارشد آیت اله سید جمال¬الدین صهری، در سال 1312 متولد شد، در مکتب پدر درس شجاعت و مردمی بودن گرفت و پس از وفات وی فعالیت های مذهبی و اجتماعی خود را در کسوت روحانیت افزایش داد. به طوری که در تمام فصول انقلاب نقشی فعال داشت.
وی در اواخر دهه 40 و اوایل دهه 50 دانش آموزان و دانشجویان را جمع و آن ها را به مسائل اجتماعی و سیاسی حساس می نمود به گونه ای که مسجد زاغ آباد مسجد پدری وی به یکی از کانون های انقلابی شهر تبدیل شد.
صهری پس از پیروزی انقلاب نیز در تمامی صحنه ها حضور داشت. وی در دوره دوم انتخابات مجلس داوطلب نمایندگی مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی شد که رای سوم را به دست آورد. صهری در دوره اول انتخابات شوراهای اسلامی شهر شرکت کرد و به شورای شهر خمینی شهر راه یافت و اولین رییس شورا شد. به گفته صاحب نظران یکی از پرثمر ترین دوران های فعالیت «مردی برای تمام فصول» حضور وی در شورای شهر خمینی شهر بود که علی رغم گرایش های متفاوت اعضای شورا با درایت و هدایت، در بینشان همدلی و همسویی ایجاد کرد و توانست با انتخاب یک شهردار بومی فعالیت های عمرانی بزرگی را در شهر رقم بزند.
حاج آقا صهری به خمینی شهری بودن خود افتخار می کرد و همه جا از منافع همشهریان خود دفاع می نمود. نمونه آن حفظ مسجد خمینی شهری ها در آبادان است.
منابع:
- کتاب اسناد ساواک در مورد استان اصفهان سند127و149
- اظهارات علی شیرازی، عبدالرضا و احمد سراییان از مبارزان دوران انقلاب
- اظهارات مهندس محمود عابدی شهردار منتخب دوره اول شورای اسلامی شهر خمینی شهر