حجت الاسلام احمدی نماینده وقت شهرستان در این تاریخ در مورد احداث جاده کمربندی به وزیر راه تذکر داد.
مراحلی را که احداث جاده کمربندی خمینی شهر- نجف آباد طی کرده عبارت است از:
1- اوایل دهه 60: ایجاد فکر جاده کمربندی و انتخاب مسیر در بالای دست دانشگاه صنعتی و زیر سازی آن
2- حدود سال 65: مخالفت رییس وقت دانشگاه صنعتی با ادامه جاده کمربندی و تکمیل آن و بی ثمر ماندن تلاش¬های مسوولان وقت شهرستان
3- نیمه دوم دهه 60: تغییر مسیر جاده به وسط پارک جنگلی و تخریب پارک که تا مقابل چشمه حسن و حسین ادامه داشت. تغییرمسیر کمربندی و ورود جاده به شهر و اتصال آن به جاده انوشیروان (بلوار آزادگان فعلی) و خارج شدن زمین های سمت شمالی جاده از دسترس خمینی¬شهر
4- اوایل دهه 70: ساخت پل روگذر و زیرگذر در محل تقاطع جاده با بلوار آزادگان به دنبال سفر رییس جمهور وقت (هاشمی رفسنجانی)
5- دهه هفتاد: دو بانده شدن جاده و تعریض آن
6- اوایل دهه 80: احداث زیرگذرهای مقابل پارک کوهستانی و ورودی نجف آباد و عدم تاسیس موارد مشابه مقابل چشمه لادر و ورودی خمینی شهر
7- دهه 80: ادامه تصادف ها و زیان های مالی و جانی فراوان به دلیل نبودن جاده کمربندی مناسب
منابع:
- متن مذاکرات مجلس شورای اسلامی دوره اول
- اظهارات مسوولان محلی
- گزارش ها و اخبار دو هفته نامه فرصت خمینی¬شهر